fredag 28. desember 2012

Julefeiringen

Ikkeno` julestress på Sheela DSC_0023

I år ble det ikke noe julematte under treet, siden Sheela “spiste” opp det gamle i fjor. Kom ikke på det før jeg skulle sette opp treet. Pytt, pytt…

DSC_0028

 “Noen pakker til meg?DSC_0019

En nysgjerrig kattepus er også ivrig på pakkene.DSC_0034

“Er denne min kanskje?”DSC_0035

Og selvsagt fikk dyrene pakker  nisseblunkchristmas_gifts-2994

Fra min mors hunder (Bob og Cizzi) fikk Sheela et håndkle og teppe med navnet sitt på!!  I rååååsa…heldige Sheela. I tillegg fikk hun en tyggeleke :)

DSC_0078

DSC_0072

DSC_0070

DSC_0071

DSC_0076

Må prøveligge teppet…hihi.DSC_0080

Kattene ble også nysgjerrig på pleddet og ville ligge oppå det :)DSC_0082

DSC_0094

Fra oss fikk Sheela ‘Doggie Bag’, men den er hun fremdeles skeptisk på. Tror nok hun synes den “bråker og styrer” for mye…haha.

DSC_0081

(Her kan du se en youtube-video om ‘Doggie bag’.)

Fra Bob, Cizzi og Mikke (hundene + katten til min mor) fikk Gilbert og Molly lekemus med kattemynte, baller og “tyggepinner”. Og alt falt virkelig i smak!

DSC_0085

Disse tyggepinnene må jeg visst kjøpe flere av.      “Nam, nam… “DSC_0109

DSC_0107

Sheela fikk også en, men den ble borte på null komma niks…, så da ble hun litt sjalu på Molly sin og prøvde å rappe den…haha. Molly bruker så lang tid på å spise, så jeg måtte ligge i gulvet sammen med henne til hun ble ferdig (slik at hun fikk beholde tyggepinnen sin).DSC_0096

Moro med mus…DSC_0087

Musa gjør Gilbert “gal”…DSC_0092

DSC_0132

 

Fra oss fikk Gilbert og Molly en leke for å feste i dørkarmen

826__787_1_3072

Denne leken fikk Gilbert sansen for, men ikke Molly. Hun gidder sikkert ikke å hoppe etter den…

Hopp og sprett…DSC_0118

DSC_0117

Sheela ble også ivrig, men den henger litt for høyt for henne.DSC_0114

Etterhvert begynte Gilbert å “jukse”…hahaDSC_0125

 

Fortsatt god mellomjul til alle sammensmileluva

christmas_bells_with_red_ribbon_and_bow_0515-0910-2500-0215_SMU

11 kommentarer:

  1. Måtte le da jeg leste om juletrematten, slik kan det gå... :p

    Noe så lekkert et teppe og håndkle som Sheela fikk, slik kunne Amanda helt klart tenkt seg også, rosa med eget navn, kan ikke bli bedre.

    Doggie bagen ser kjempemorsom ut, men synes den blir litt dyr som en engangsleke... litt usikker på om den hadde holdt så lenge her.

    Leken i døren er jo smart, om en gidder å hoppe litt, eller lærer seg å jukse, hvorfor anstrenge seg for mye, hehe.

    Ser ut som alle dyrene har en kjempeflott jul hos deg, en fin mellomjul til dere alle :) (litt morsomt, har aldri vært borti ordet mellomjul før :) )

    SvarSlett
  2. Sheela hadde fått løs noen tråder i julematta som hun dro i, så den ble ikke pen syntes jeg, derfor ble den kastet. Rart at jeg hadde glemt det...haha.

    Ja, var en artig gave med påsydd navn :)Og alle dyrene ligger på pleddet rett som det er.
    Synd med doggiebagen da, men kan jo hende hun liker den senere. Til Amanda som tygger veldig hadde den nok ikke vært noe nei.

    Måtte le litt av Gilbert da jeg så at han jukset ja...hehe.

    Så rart at du aldri har hørt ordet mellomjul. Det er vel romjul du kaller det? Veldig vanlig å kalle det mellomjul her, så det var artig å høre at du aldri har hørt ordet :)
    Jeg har nok en tendens til å skrive som jeg snakker noen ganger :( Og ungene sier at jeg ikke skriver "fulle setninger"...haha. Ja,ja...regner med folk skjønner det meste av hva jeg mener...hihi ;)
    Ha en fin romjul :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Her er det romjul ja :)
      Morsomt å se hvilke andre ord som er brukt andre steder, og så lenge ikke hele innlegg er skrevet på dialekt synes jeg det er bare morsomt.

      Er nok et og annet ord hos meg også som ikke er "riktig", ikke hele tiden jeg kommer på hva det "riktige" er i farten heller. Ellers skriver jeg nok veldig rotete, men er slik jeg er, haha.

      Slett
  3. Så koselige bilder!!! :o)
    Flotte julegaver til småttisene, ikke rart at de kosa seg <3
    Ha en deilig mellomjul, og ET GODT NYTT ÅR!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Det virket nesten som om kattene skjønte at det var en spesiell dag, så de koste seg bra ja :)
      Fortsatt god mellomjul til deg også, og godt nytt år :)

      Slett
  4. Ojoj..så trivelig å se alle fine julebilder med 'treklöveret' :D Og Sheela er så nusselig med röd juleslöyfe ;))
    Jeg har aldri hört om Doggiebag, så var inne og tittet på den...en snodig sak ja..hahaha ..så forstår godt Sheela ble litt skeptisk. Denne leken som du fester i dörkarmen hadde jeg også til mine katter for noen år siden, og det ble yndlingsleke til Martin :)) Mikke prövde seg noen ganger, men ble fort lei. Men han er smart Gillegutt da.. og godt å se han er i form ;) Artig å se Sheela pröve seg også..hihi..vil jo ikke väre noe dårligere hun ;))
    Ha en god fortsättning på jula alle sammen. JULEKLEM!!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Det ble jo mange bilder da…
      Sheela er sikkert en «sart» hund som ikke liker bråke-leker…hehe. Må prøve den på dine når dere kommer oppover ;)
      Katteleken fenger nok ikke alle nei…hehe. Gilbert har alltid vært spretten, mens Molly er litt «tung» i rompa :p Var litt komisk med Sheela som prøvde å få tak i den også.
      Fortsatt god jul til dere også :)
      Klem!

      Slett
  5. Så kjempefine og kjempekoselige bilder du viser oss!:) Julegavene til Sheela, Gilbert og Molly var kjempefine!:)

    Det ser ut til å at både tobente og de firbente har hatt en kjempefin jul!:)

    Ønsker deg en kjempefin søndag, og ønsker deg og dine en kjempefin nyttårsaften i morgen!:)

    Purr, purr og romjulsklem fra Toril og kattene

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) De ble nok fornøyd ja ;)
      Og ja, vi har hatt en koselig jul, med alt for mye mat…hehe. Håper dere også har hatt det fint :)

      Kjempefin søndagskveld til deg også, og godt nytt år :)
      Bloggklem gro

      Slett
  6. Åh så koselig julefeiring dere hadde, og SÅ mye fint de fikk! Jeg hadde jo selvsagt sansen for de roooosa sakene til Sheela!

    Det ser ut til at kattene og Sheela går veldig fint sammen nå? De ser så rolige og fornøyde ut på de bildene du tar av dem :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi hadde det koselig ja :) Og selvfølgelig må de få pakker…hihi.

      De går bra sammen ja, og har gjort det ganske lenge nå. Det tok lenger tid med Gilbert enn Molly da. Gilbert liker jo ingen, men han tolererer Sheela…haha. Hun får til og med ligge ved siden av han i senga vår, men det får nesten ikke Molly! Og han vil veldig gjerne være med på gåturer med Sheela. Han er en liten særing! Sheela er fryktelig glad i og ivrig på kattene, så det kan nok bli litt mye til dem noen ganger.

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.