fredag 7. desember 2012

Dyrlegebesøk

I dag var Gilbert til dyrlegen for å fjerne stingene, og vi fikk resultatet av prøven. Alt var kjempefint heldigvis yessss. Han hadde også operert øyet samtidig som kulen ble fjernet (det indre øyelokket), og det hadde også grodd fint.

Øyeskaden ble oppdaget da han skulle operere bort kulen, så det var flaks at hun så det, for hverken vi eller dyrlegen på sjekken har sett det.

Han var flink mens stingene ble fjernet, satt helt rolig. Han har også vært flink når jeg har gitt han medisin og øyedråper. Hadde det vært Molly hadde jeg vel endt opp som denne typen her…haha. Molly blir helt panisk bare hun skal ha ormkur i nakken…

catcartoon01

 

Snapshot_20121204_1

Snapshot_20121204_3

 

* * * * * * * * * * * * *

 

I dag da Sheela skulle få beinet sitt, kom Molly springene til og overtok.

DSC_0025

DSC_0028

DSC_0026

DSC_0027

Etterhvert gikk Molly for å drikke, og rufsetufsa så sitt snitt i å overta beinet. Må vel kjøpe et eget til Molly neste gang…hehe.

DSC_0038

DSC_0045

DSC_0049

 

Ellers har Sheela fått løpetid nr. 2 og jeg har kjøpt tispetruse til henne. Men trusa blir jo helt gjemt under alt håret hennes, så da jeg skulle slippe henne ut i hagen for å tisse, glemte jeg å ta den av, så “stakkar’n” måtte tisse med trusa på… rodme. Vasket den, men har ikke brukt den igjen…haha. Hun blør egentlig ikke så mye heldigvis, men noen flekker blir det selvsagt på gulvet.

14 kommentarer:

  1. Så bra at det gikk så bra med Gilbert :) Var ikke dårlig å sitte rolig under behandling hjemme og hos dyrlegen, det er forskjell på katter også skjønner jeg ;)

    Koselige bilder av deg og Gilbert, kosekatt :)

    Klart Molly må få sitt eget kjøttbein, tror det smaker veldig godt av disse beina.

    Haha, måtte le av Sheela og den glemte trusen, stakkar ja ;)
    Gruer meg litt til Amanda får sin andre, hun blødde mye på den første syntes jeg, så neste gang blir det vel så blodet skvetter... Her snakker vi ikke om litt blod på gulvet, men oppover vegger osv......
    Må se om jeg finner "noe" snart, tror ikke det er så lenge til neste gang, er snart 5 mnd siden første startet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi er lettet over at prøven til Gilbert var bra :)
      Vet ikke hvordan andre huskatter er hos dyrlegen, men i forhold til Molly er han superflink…hehe.

      Tusen takk :) Han er kosegut’n min og veldig glad i å gni ansiktet sitt i mitt, selv om det var litt vanskeligere med skjermen…hihi.

      Ble litt stresset da jeg skjønte at jeg glemte trusa…haha, men hun tisset jo likevel :p
      Såpass ja, blod oppover veggene :o Hun må vel i hvert fall ha truse da ;)
      Det gikk 8 mnd. før Sheela fikk sin andre, så jeg har "ventet og ventet", men det er vel ikke helt regelmessig til henne enda.

      Slett
  2. ååå, lampeskjermkatten! så fint at alt gikk bra! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi ble veldig glade da vi fikk svaret ja :) Uheldigvis har han klønet opp såret, så han må fortsatt ha lampeskjermen på :(

      Slett
  3. Gilbert <3 så godt å høre!!! :o)

    Mange om beinet i heimen, ser jeg.... hihi!
    Koselige bilder av dere!

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, veldig godt at det gikk bra :)
      Måtte le litt da Molly også ville ha bein…hehe.
      Tusen takk :) Skjermen blir litt i veien når han skal ha kos da, men om jeg tar den av blir han så opptatt av å vaske seg.

      Slett
  4. Godt å höre ja, og godt er det å få krölle seg sammen i armkroken til ho mor etter dyrlegebesöket <3 Men hvordan reagerer han på beinet, som tydelig er veldig populärt hos de to andre firfotinger?? :)) Önsker dere en fin adventsöndag! Mutter'n

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi ble lettet og han har vært ekstra kosen i det siste :)

      Han har ikke vært i nærheten når de har fått beinet, så jeg vet ikke om han også hadde likt det. Siden jeg har bare et, passer det bra at han sover når de får det...haha.
      Fin adventssøndag til deg også :)
      Klem!

      Slett
  5. Puh, godt det gikk bra med Gilbert. Vi har kryssa poter for`n.

    Thihi vi må flire litt av Sheela også, å tisse med buksa på er vanskelig. Men, fortvil ikke. Menneskefolk tisser oftere i buksa enn oss dyr! :)

    Adventsklem fra oss.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, vi ble glad da prøven var bra ja :)

      Hahaha...ja det er jo en trøst til Sheela det da ;)
      Klem!

      Slett
  6. Det var kjempegodt å høre!:) Nå ble jeg kjempeglad!:) Kjempeherlige bilder!:) Måtte le når jeg ser at de deler på beinet!:) Hvis du vil være med i fotokonkurransen er det bare å finne frem et bilde!:) Kanskje du stikker av med premien nok en gang?

    Ønsker deg en kjempefin onsdag!:)

    Purr, purr og bloggklem fra Toril og kattene

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, vi ble glad vi også :) Tusen takk!

      Oj, konkurransen har jeg helt glemt :( Bra du minte meg på det. Tiden har tydeligvis gått helt fra meg. Skal ordne med et bilde i kveld. Må jo være med på den ;)

      En fin onsdag til deg også :)
      Bloggklem gro

      Slett
  7. Så godt at alt er vel med Gilbert :) Må være godt å slippe å tenke på det i jula :) Koselig bilde av dere to <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var veldig bra :)
      Tusen takk :)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.