fredag 19. oktober 2012

Utspekulert “ond”

Det mener ihvertfall ungene at Gilbert er…gilbert_2

Her en dag lå nemlig Gilbert og sov i midten av sofa’n, og eldstedatter hadde “dandert” seg med masse puter og pledd på den ene enden. Hun stod opp for å gå på badet en tur, og da hun kom tilbake, hadde Gilbert tatt plassen hennes. Oppgitt satte hun seg i den andre enden…men da gikk Gilbert og la seg i midten igjen…

Han har det nemlig med å stjele plassene deres. Det hender rett som det er at han kommer springene og tar go’stolen når han ser at de er på vei dit. Om de skal sitte i sofa’n….ja, da skal han ligge der…helst på deres plass… Skolesekkene og bagene deres er også en yndet soveplass. Og de tør ikke flytte på han, for da biter han. Derfor hender det rett som det er at jeg må komme til “unnsetning” og flytte han…og da er han alltid snill som et lam…haha. Tror han har et slags “overtak” på ungene, og liker å dominere dem. katt

Må le litt av det, for han er aldri “ekkel” med meg og gubben, men samtidig er det jo trist at han skal være slik med ungene. En hører jo ofte at katter vil ha den beste plassen i huset, men Gilbert vil ha plassen til ungene…!

Uskyldig rampepus…DSC_0002

…, men matmors kosepus likevel ;)Snapshot_20121010

 

Molly derimot er verdens snilleste pus.

DSC_0004 Ingenting vondt i henne…bortsett fra fra det helsikes jaktinstinktet hennes  gaah, som irriterer vettet av meg. For tiden kommer hun daglig med bytte…både levende og døde mus. Iiiiiiiiiiik…………. Til og med Sheela begynner å bli ivrig på musene :(

12 kommentarer:

  1. Å uff da, men jeg må si at det er da litt morsomt, for en som meg, som ikke har katten :p
    Katter er vel lik hunder, slik at de kan ha veldig forskjellige personligheter. Problemet er vel at det kan være hakket verre å oppdra en katt... (Ah, nå vet jeg det, Amanda er en katt!)

    Hehe, har hørt en del episoder angående katter og bytte som de elsker å vise fram. Er da jeg er veldig glad for at jeg ikke har katt.
    Husker da Kaos var noe mindre, han fant et musebol i åkeren her, og tok en mus! Da sto jeg vakt ved det området for hver gang Kaos var ute, haha. Jeg vet jo at det er naturens gang og alt det der, men han fikk ikke gjøre det når jeg så på. Hadde de enda drept de fort, men i noen tilfeller gjør de jo ikke det, men er jo slik det er :(
    Du får se det litt positive i det, det må da snart være musefritt rundt dere :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er litt komisk hvordan Gilbert er med dem, spesielt siden de er så gammel som de er ;) Jeg må bestandig le litt når de kommer for å klage på han. I begynnelsen trodde jeg nesten ikke på dem...haha.

      Skulle jo tro at det begynte å bli musefritt her, men det ser ikke sånn ut. Og det er forferdelig hvor lenge de piner "stakkars" musene ja. Sheela merker det før oss når Molly har mus, og da piler hun til. Her en dag stod hun med musa i kjeften...så bare halen som stakk ut...æsj :( Tror Sheela blir ekstra ivrig siden hun merker hvordan vi blir.
      Nesten så gubben ville omplassere Molly her en dag...haha.

      Slett
  2. HAhaaha, stakkar pus, han vil sikkert bare legge seg der det er varmt :D

    SvarSlett
  3. Dette innlegg lokker frem smil og latter ;)) Gille vil vel vise sin rang..hihi..han er jo eneste 'hane i hönseflokken'..
    Vel, han er ihvertfall en 'STOOOR KATT i liten format' :D
    Koselig bilde av deg og Gille da, et tydelig tegn på at han likestiller sin elskelige matmor ja ;D

    Og på vegne av Molly som er veldig jaktinteressert, så er det bare en elsket matmor/matfar som får et så fint bytte av sin katt :P
    Ha en jaktfri tirsdag ;)) Klem fra mutter'n...

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er jo ingen andre han klarer å dominere enn ungene, så han utnytter vel det. Molly og Sheela bryr seg nemlig ikke om fresingen hans...hihi.
      Tusen takk...i mine øyne er han verdens snilleste pus...haha.

      Molly er veldig kry ja, bare så synd at de noen ganger er levende :(
      Klem!

      Slett
  4. Ha, ha, ha!:) Kjenner igjen dette der da. Hver gang vi reiser oss fra sofaen for å gå ut av stuen er det 100% sikkert at en av kattene har lagt seg på plassen vår. Der ligger de og later som ingen verdens ting!:)

    Kjempeherlige bilder av Gilbert!:) Jeg hadde hylt høyt hvis noen av kattene våre hadde kommet inn med mus. Takk og lov at de er innekatter! Kullsøsteren til Aros kom inn med en frosk som hun hadde tatt, og gjett om hun var stolt da? Hun fikk ikke komme helt inn med den.

    Ønsker deg en kjempefin onsdag!:)

    Purr, purr og bloggklem fra Toril og kattene

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, typisk katt! ;)

      Ønsker meg innekatt jeg også når de kommer med mus :p

      Ha en fin torsdagskveld :)
      Bloggklem gro

      Slett
  5. Kan skjønne at det blir litt leit i blandt, men jeg måtte nå smile litt av hans bestemte meninger om hvordan ting skal være. Det er jo tydelig at han har en sterk personlighet i hvertfall :p

    Håper alt er bra med deg og dine. Har ikke vært hatt tid til å sette meg ned å kose meg med blogger i det siste, så det var koselig å få lest litt om dere igjen :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Til ungene er han VELDIG bestemt, mens til meg og gubben er han snill som et lam, og det er jo litt komisk ja ;)

      Står bra til med oss ja. Håper det samme med deg og dine også :)

      Slett
  6. Veldig fint blogg!
    Artig å lese om Katten Gilbert!
    Mange fine bilder også!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.