onsdag 3. oktober 2012

Hundebadekar

Sheela har fått seg badekar…hihi. Utrolig hva man får kjøpt, men perfekt for meg som plages med ryggen. Greit å kunne stå mens hun bades. Badekaret kunne vært litt høyere (selv om jeg ikke er så høy), men det går bra. Det er mulig å kjøpe på ekstra føtter for å få den høyere da.

Sheela er jo nesten dyrere i drift enn oss andre…haha.

Selv om Sheela ikke er så veldig fornøyd med badekaret, er jeg det. Hun syter mens hun dusjes, og det gjorde hun ikke før, og prøver å komme seg ut. Bruker bånd på henne i badekaret, slik at hun holder seg i ro. Badekaret er jo uvant for henne, så håper det går over etter hvert.

Får plass til badekaret i dusjen.DSC_0017

DSC_0021

Kjøpte badekaret til 30% avslag på HUNDiHUSET. Jeg trengte bare den minste størrelsen (det er 3 forskjellige str.) og for den betalte jeg 1 090,-  (pluss frakt på 175,-). Ikke noe å si på den prisen ;)

58_612471904_xl

Trapp er tilleggsutstyr, men det trenger ikke jeg. Sheela er så lett å løfte.

* * *

Etter dusjen må hun fønes, og i vår en gang kjøpte jeg stellebord til henne. Brukes omtrent daglig, og utrolig fornøyd med det.

DSC_0022

DSC_0024

Bordet er hydraulisk og kan snurres rundt. Galgen var også med, men den bruker ikke jeg. Synes den bare var i veien.

Kjøpt på doggia.no til 30% avslag.

ef25184a33272bd014aa9ec2282944d0-image

 

Om jeg spør Sheela om hun skal kamme seg, stikker hun av. Men om jeg spør om hun skal ordne håret (dvs. sette i nytt strikk) stiller hun seg ved stellebordet slik at jeg får løftet henne opp…haha. Kanskje ikke så rart at hun blir lei av børsting, for det tar litt tid med alt håret. Heldigvis ligger hun rolig, selv om hun ikke liker det. Neglklipping og napping av ørehår derimot synes hun er forferdelig grusomt nemlig

10 kommentarer:

  1. Hujei, bading er det verste jeg vet. Føler med Sheela.

    Husker jeg var lausbærsja en gang, og hadde griset meg litt til i hekken. Matmamma ville ha meg i badet, og samma hvor mye jeg prøvde å overbevise henne om at "greiene" baki der ville forsvinne av seg selv etter 3 uker, nyttet det ikke. Etter å ha måttet bryte ryggtak med henne i et kvarter, fikk hun meg under dusjen. Usj!

    Fikk heldigvis hevnet meg. Bestemte meg for å furte i månedsvis, og da ble hun sår. (Og mye snillere enn tidligere)

    Hilsen Isak.

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha…skjønner godt at matmor ville ha en ren stomp ;) Gilbert og Molly har fått seg en dusj en gang de også, men det frister ikke til gjentagelse nei :p

      Slett
  2. Badekaret så flott ut,kan tenke meg at det hjelper på mot ryggplager ja.
    Får veldig bra "tak" på hunden, når hunden kommer opp fra gulvet. Og så kjekt med båndet i badekaret, da har en begge hendene fri, ihvertfall til hun blir vant til det.

    Hehe, kan virke som Sheela er litt forfengelig av seg, men er jo greit å pynte seg litt :D

    Amanda er "heldig" har dusjet bare en gang i sitt liv, men er jo nesten nok med et pusseskinn til henne, hihi.


    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er mere lettvint å dusje henne nå ja :) Visste ikke at det var med bånd i badekaret, men det var kjekt. Hvis ikke har vi strevd.

      Håret har jo blitt så langt på henne, så da må man være litt forfengelig ;)

      Slett
  3. Det så jo kjempeflott ut, og så praktisk da! Noe sånt burde jeg ha hatt som bader kattene før utstilling. Får jo så vondt i ryggen av å stå bøyd når jeg dusjer og bader kattene i dusjkabinettet vårt før utstilling.

    Kjempefine bilder av Sheela!:) Ønsker deg en kjempefin torsdag!:)

    Purr, purr og bloggklem fra Toril og kattene

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig praktisk ja :) Syntes det var fryktelig tungvint og vondt å stå bøyd i dusjen, og du har jo flere som må dusjes i gangen, så det hadde sikkert vært kjekt med et badekar til deg også.

      Ønsker deg en fin kveld :)
      Bloggklem gro

      Slett
  4. Det er noen som vet å innrette seg på beste vis ser jeg ;)) Kjempesmart Gro..dette passer ryggen utmerket. Å bade og stelle dyra skal väre lystbetont og trivelig, så dette må jo bli perfekt for Sheela også :) Superfint badekar & stellebord ;) Og artige bilder :)) Savner den lille 'hårklumpen' når jeg ser henne her..så Puss Puss til deg Sheela fra Bob & Bestemor ;) GO'KLEM til deg Gro fra Mutter'n ;))

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe...ja...kjekt å ha ting på stell ;)

      Savner Bob'en også. Det blir ingen som er så god lekekamerat til Sheela som Bob var. Han var unik, boffer Sheela :)
      Klem!

      Slett
  5. Dette er så koselig å lese, den hårdotten har det godt! ;)
    Artige bilder av supernydelige vovven, hun er virkelig en hjerteknuser <3 En stor personlighet og all ros til dere som
    steller så godt med henne!! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen, tusen takk for veldig koselige ord :D

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.