lørdag 8. september 2012

Sheela har vært på ferie…

…i Sverige.

Vi var litt spente på forhånd hvordan det kom til å bli med hund på tur, men det gikk over all forventning. Hun var snill i bilen (og det var en laaaang kjøretur) og veldig medgjørlig ellers også. Ferieturen i år var sen, og derfor slapp vi mye kø og “kaos” som det kan være midt på sommeren…heldigvis.

Bustetrollet lufter segSheela_1

016

 

To netter overnattet vi på hotell, og Sheela skule absolutt ligge i hotellsengene. Hun får ligge i senga vår hjemme også, men det er først på morraskvisten hun vil oppi da. På hotellet derimot skulle hun ligge hele natta. Heldigvis var sengene bredere enn den vi har hjemme, så merket ikke noe spesielt til henne. Minuset på natta var ukjente lyder som hun småboffet litt til. Tror ikke det var så høyt da sparke

Image1

 

 

I Sverige fikk hun hilse på Bob (min mors hund) for første gang (de bor der), og det var stas. De to er jevngamle. Her er det første møtet mellom dem hvor de fikk springe løs og bli kjent.037

042

 

Bob er en nydelig japansk spisshund. Naboer av min mor tror han alltid er nybadet…haha. Utrolig flott pels på han.385

Sjarmtrollene…

SheelaBob 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ble en del turer med Sheela og Bob. Veldig søte der de går sammen.

luftetur

 

 

Vi traff også på en annen havanais på en av lufteturene. Første havanaisen vi har møtt etter at vi fikk Sheela. Veldig morro :)

1

2

Jeg vurdere også å klippe Sheela, men er veldig usikker. Pelsstellet blir jo betydelig lettere, men samtidig har jeg blitt veldig glad i håret hennes.

3

 

Meg med hundene.4

5

 

Bob ble en skikkelig bestevenn til Sheela. Tror nok hun savner han, for de lekte utrolig godt sammen. Var veldig artig å se dem i “action".15041-Two-Dogs-In-Puppy-Love-Kissing-And-Looking-Eachother-In-The-Eyes-Poster-Art-Print

6

7

12 kommentarer:

  1. SÅ mange flotte bilder, både av hundene og deg og hundene.
    Veldig greit når hunden er rolig i bilen, det gjør alt så mye enklere.
    Er man på ferie så er man på ferie, det inkluderer hotellseng :p Og Sheela røyter jo minimalt (?)
    Bob var utrolig hvit og fluffy ja, lettvint når han er slik (kanskje han er impregnert?) Og så godt at han og Sheela fant tonen og lekte bra sammen, morsomt å se når hundene leker bra sammen.
    Må si det var veldig stor forskjell på en Havanais med kort og lang pels. Den er nok finest med lang...men forstår jo litt de som klipper, er mye pelsstell. Tar det lang tid fra pelsen er klippet til den har vokst ut igjen?
    Haha, så på bildene igjen, og fikk assosiasjoner til CJ og spøkelseskladden... Tøffe Sheela :)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det :)

      Ja, hun har alltid vært rolig i bilen, men siden det ble en kjempelang biltur var vi spente på forhånd. Og når hun sitter i bilbeltet sitt (i stedet for buret), er hun veldig fornøyd...hihi.

      Sheela røyter ikke i det hele tatt, så da hadde det liksom ikke noe å si om hun lå i senga ;) Og så må man betalte litt ekstra for hund på rommet.

      Hahaha...impregnert...det må jeg få min mor til å si til naboene :p
      Har aldri sett Sheela leke slik som hun gjorde med Bob, så det var utrolig artig. Bare synd de bor så langt unna.

      Jeg var faktisk fast bestemt på at jeg skulle klippe ned pelsen før vi fikk Sheela. Utrolig nok syntes jeg før at de var finest med kortere pels, men nå har jeg forandret litt mening...haha. Har blitt så vant med pelsen hennes mens den gradvis har vokst.
      Tror den vokser ut ganske fort, så det går jo an å prøve å klippe. Eller bare klippe litt og litt i gangen. Havanaisen vi møtte klippet seg 4 ganger i året. Er så ubestemt at jeg må nok gruble litt på det ;)

      Slett
  2. Ojojoj...får klump i halsen no ja. Har bladd gjennom de FINE bildene ett antall ganger, og jeg ler og griner om hverandre. Savner dere såååååå...og det fins ingen annen enn Sheela for BOB nå, han er stadig borte ved ytterdöra og lytter etter dere, samt 'syter og klager' litt og undrer fält hvor dere er blitt av :(
    Gösta boffer og hilser også...så söte Sheela ble populär blandt de svenske gutta..hihi..
    Ler godt av Heidi's kommentar ;)) Den var god!! På en måte kan det nok virke sånn, for det er faktisk en lettstelt pels :))
    KLEM <3<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var en veldig fin tur :) Og koselig at Bob'en savner Sheela. Det var virkelig artig å se hvordan de fant hverandre :))
      Morro med Gösta...hils tilbake :)
      Kanskje jeg burde prøve å impregnere Sheela?...haha.

      Slett
  3. Så kjempefine bilder du har lagt ut, og det vises kjempegodt at Sheela har kost seg. Jeg forelsket meg totalt i bildet av Sheela og den andre hunden på benken!:) Et kjempeherlig bilde og litt av et blinkskudd!:) De kunne gått klatt inn i en levende film om Lady og Landstrykeren.

    Ellers har jeg nominert bloggen din på denne siden:

    http://www.side2.no/imagevote/artdeco/nom.html

    Ønsker deg en kjemepfin torsdagskveld!:)

    Purr, purr og bloggklem fra Toril og kattene



    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk :)
      Sheela koste seg veldig på ferie ja, og spesielt sammen med Bob.
      Hihi…lady og Landstrykeren-film hadde vært noe ja ;)

      Så koselig at du har nominert bloggen :)

      Ønsker deg en kjempefin fredag og god helg :)
      Bloggklem gro

      Slett
    2. TORIL: 'Lady og Landstrykeren' var en HERLIG sammenligning av Sheela & Bob..hihi <3 (hilser mamma'n til Gro)

      Slett
  4. Åh - så fine bilder og vovver! <3 <3 <3
    Takk for at du deler med oss, koselig!! :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Veldig koselig at du leser :))

      Slett
  5. Så koselig det så ut i Sverige! :) Synes dro litt kjensel på han der Bob :) Fin er han!

    Artig for Sheela å finne en venn å springe med, kan jeg tenke meg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det var en fin tur. Masse fine turstier å gå med hundene, og ikke minst…det var flatt…hehe…og det var deilig.
      Bare så synd Bob bor så langt unna, for de fant virkelig tonen sammen :)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.