tirsdag 31. juli 2012

På blåbærtur med Gilbert og Sheela

I det jeg og Sheela er på vei for å plukke blåbær, hører vi mjauing etter oss, og det viser seg at Gilbert også vil være med på tur…haha. Gadd ikke å snu og gå hjem med han, så jeg lot han følge etter. Var jo litt skeptisk på om han ikke ville følge etter da vi skulle hjem igjen, men det gikk heldigvis bra. Gilbert er flink til å lyde navnet sitt – som regel (bonden på gården vi går forbi er visst ikke så glad i katter heller). Det tar ca. 15 min. å komme til skogholtet. Og heldigvis tok jeg meg lille-kameraet mitt.

P7310002

P7310005

 

Tror Sheela syntes det var artig at Gilbert ble medP7310006

 

Og det virket som om Gilbert koste seg i skogen også.P7310016

 

Her er han litt trøtt. Det ble en del soving i lyngen.P7310024

P7310015

P7310018

P7310028

Småregnet litt da vi gikk ut, men heldigvis ga det seg fort. Uansett var det jo veldig bløtt i skogen, og da blir det en del pelsstell med Sheela når vi kommer hjem. Men blåbær må jeg ha ;)

Våt og pjuskete…P7310017

P7310034

 

Klarer ikke å følge etter Gilbert…hihi.P7310030

P7310033

 

Kongen på haugen…P7310035

Både Gilbert og Sheela var veldig tålmodig synes jeg. Det ble jo noen timer på dem i skogen. Sheela hadde et par raptuser hvor hun bjeffet på Gilbert, for å få han med å leke og sprang etter han, uten hell selvsagt, men ellers gikk det bra og han fikk være i fred.

P7310045

P7310049

Nå blir det masse pannekake-middager med hjemmelaget blåbærsyltetøy framover. Og dessert med blåbær og vaniljesaus. Nam, nam…sulten

11 kommentarer:

  1. FLOTTE og HERLIGE foto's av de små 'skogstrollene' dine...:)) Og jaggu ble det masse blåbär på dere også..namnam ja ;) Klart at storebror Gilbert måtte bli med..hihi...regner med han er godt kjent i terrenget der oppe jeg, så ville nok vise vei *lol*
    Fiiine turkompiser dette!! Innbiller meg dem sover godt inatt etter flere timer i marka?? Klem fra mutter'n ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk :)
      Ja, det har blitt en del blåbær til sammen nå. Har aldri hatt så mye før. Kanskje ‘skogstrollene’ egentlig er lykketroll…hihi ;)
      Komisk at Gilbert skulle være med. Han fulgte aldri etter oss på tur før vi fikk Sheela.
      Mulig han har vært der før ja…hehe. Og skogturer er god sovemedisin :)

      Slett
  2. Dette var veldig morsomme bilder av gjengen på tur!! <3 <3
    Supersøte selv om de ble litt rufsetufsete i pelsen ;)
    Artig å være deg på blåbærtur med disse små hjelperne da..??

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Veldig artig at Gilbert ble med hele turen ja :) Og at det gikk så bra med dem sammen da jeg slapp Sheela. Var litt spent på forhånd om hun kom til å la han være i fred og ikke terge han hele tiden.

      Slett
  3. La meg til som følger hos deg, nettopp fått hos en pus :)

    SvarSlett
  4. Så flotte blåbærtur bilder :)
    Koselig å ha med følge på bærtur, moro at både Sheela og Gilbert ble med :)
    Tror ikke blåbærene er moden her jeg, har ikke sett noen blå bær enda.
    Synd ikke Sheela har lært seg å klatre :)))
    Hun ble litt pjusk ja ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk :)
      Veldig trivelig med selskap på turen ja :)

      Slett
  5. Vi kunne ikke la de leve i bua ..
    Da måttr vi tatt moren også inn....,så da ble det sånn....
    Han har det godt nå:)

    SvarSlett
  6. Så morsomt at Gilbert også ville være med. Ser jo ut som om dere hadde en fin blåbærstur, alle tre! :)

    Fikk vann i munnen av tanken på pannekakaer med blåbærsyltetøy!

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig koselig at han ble med ja :) Ble litt overrasket også, siden det er et stykke å gå dit.

      Pannekaker med blåbær er kjempegodt ja. Og så har det blitt veldig mye blåbær med vaniljesaus på oss. Har aldri hatt så mye bær før.

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.