onsdag 6. juni 2012

Skogstur

I dag har jeg og Sheela vært på en fin skogstur.

Egentlig er det ganske bratt i begynnelsen, men på bildet ser det ikke sånn ut. Sheela fikk springe løs.

DSC_0001

“Kommer du tregost?”DSC_0005

 

Her hadde hun satt seg fast, så jeg måtte løfte henne opp…hehe.DSC_0021

 

Ikke så enkelt for en liten tass med korte føtter på skogstur. Mange hinder å hoppe over.DSC_0025

DSC_0026

Det var ikke like fint overalt, men fordelen er at vi får gå alene.DSC_0012

DSC_0024

DSC_0023

En pust i bakken…DSC_0014

Prøvde vannflaska til Sheela for første gang, og den var genial.DSC_0019

DSC_0028

Vet ikke om jeg har skrevet det før, men Sheela-rasen blir ofte kalt for ‘skyggen’. Om man ikke ser havanaisen sin, står den mest sannsynlig rett bak deg. Og det kan jeg skrive under på! Det har vært noen ganger jeg har fått panikk, da jeg ikke har sett henne og ropt, og så står hun rett ved føttene mine og ser dumt på meg…haha. Har begynt å lært nå da…

DSC_0038

Sheela er veldig påpasselig på hvor jeg er, derfor er det mange bilder hvor hun snur seg og venter på meg :)

 

Flott utsikt! Og da mener jeg ikke rompa på Sheela blunkeDSC_0045

På vei hjem.DSC_0048

 

Oppps…ble visst mange bilder gitt rodme

8 kommentarer:

  1. Flott med mange bilder :D
    Visste ikke det med den rasen og "skyggen", morsomt med slike spesielle trekk hos raser synes jeg.
    Ser at jeg ikke bør si noe om våre skogsturer og uframkommelighet, Amanda har hakket lengre føtter en det Sheela har :p
    Og så søtt når hun stopper og snur seg, de er noen "goinger" noen ganger ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det med ‘skyggen’ leste jeg flere plasser før vi fikk Sheela og syntes det hørtes litt "rart" ut, men jeg har jo fått det ‘bevist’…haha. Litt komisk egentlig :) Nå er det sånn at jeg skal til å rope, men tar en titt ned først, og der er hun… Pussig at man ikke merker at hunden er der!

      Haha…ja, det skal ikke mye til før det er "ulendt" til Sheela ;)

      Prøver å få henne til å "posere" noen ganger, men det er vanskelig å få henne til å ‘bli’, så derfor blir det en del bilder når hun venter på meg. For da står hun rolig…haha.

      Slett
  2. Så trivelige bilder! :) Ser jo at dere koser dere på tur, på tross av litt "ulendt terreng". Hun var jo innmari søt der hun satt fast da, selvom hun sikkert syntes at der var litt kjipt selv :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :) Synes det er godt at hun får mulighet til å springe litt løs, så vi koser oss i skogen.
      Det hender noen ganger at jeg må løfte henne opp eller ned om vi «klatrer» litt, men som regel klarer hun å komme seg fram overalt, så det var litt komisk da hun satt fast…haha. Jeg forstod ikke med en gang hvorfor hun ikke kom, hun stod bare og så på meg…og da skjønte jeg det!

      Slett
  3. *ler&ler*
    Jaa..her har dere rota dere skikkelig inn i krattskogen ;)) Har hört det er mye orm iår, så pass opp!! Hun er jo bare sååå god lille 'skyggen' din, der hun står og venter på deg :)) HERLIGE BILDER...artig å se det LILLE 'nöstet' i den STOORE skogen..hihi..(BOB er jo ikke så mye större han heller..hehehe..) Kjempesmart vannflaske. (Må se om dem har en slik på dyrebutikken her) KLEM fra mutter'n..

    SvarSlett
    Svar
    1. Haha...ja, minuset med liten hund :p
      Skal være på utkikk etter orm ja. Får håpe vi slipper å møte på noen da.
      Takk, takk :)
      Likte vannflaska godt ja. Og det var ikke så mange kronene for den heller :)
      Klem!

      Slett
  4. Alltid en ulempe med korte bein i krattskogen ;)
    "Mammaaaa - kom og heeent meg!!" <3 Stakkar <3
    Fine bilder, vi tåler mange av hårtjafsen vi!! :)
    Hils søte vovven <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja…hehe…ikke så fordelaktig med korte bein nei ;)
      Tror hun ble litt overrasket selv når hun satt fast og ikke kom seg noen vei . Hun så litt paff ut der hun stod ;)
      Skal hilse vovsen, som er veldig glad for at du liker maaaasse bilder av henne :)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.