søndag 3. juni 2012

Premien vår

Jeg vant en konkurranse på bloggen til Toril (her; http://hakrilas.no/blogg/?p=463), et gavekort på dyrebutikken iPet.no. I tillegg benyttet jeg meg av tilbudet til iPet om gratis frakt over 500 kr.

DSC_0007

Her er hva jeg handlet (bildene er tatt fra iPet og er linket):

Catnip spray til Gilbert og Molly2418-3-503760

 

Vanndispenser, for å ha med på enkelte turer med Sheela3377-3-504297

 

Mikrofiberhanske, som skal ligge i gangen for å tørke Sheela etter våte turer8394-3-2357_2

 

 

Oster Premium Bathing Brush som er en vaskebørste med plass til sjampo. Denne så jeg på bloggen Borti svingen, og syntes den virket smart (her; http://carinajosefine.com/2012/04/19/chloe-og-frisbee-tester-badeborste/). (Har ikke prøvd den ennå da.)8603-3-osterbathingbrush

 

Hundesnacks av kylling som er myke. Som regel koker jeg kylling for å bruker som go’bit på treninger, men greit å ha noe annet også slik at en ikke er avhengig av kokt kylling hele tiden. Denne falt i smak.8570-3-512469

Handlers, en annen type go’bit som jeg har hørt mange liker. Disse skal også være myke, men Chewin’n Snack var mykere. Disse falt også i smak til Sheela. Begge go’bit typene deler jeg opp i mindre biter, slik at hun ikke får så mye i gangen. Jeg liker myke go’biter slik at hun ikke skal bruke tid på å tygge, ihvertfall på kurs og annen organisert trening, men hjemme bruker jeg disse når jeg trener.7579-4-handlerstb

Måtte kjøpe en hundeleke til Sheela også. Leste på bloggen til Heidi (her; http://boerboelheidi.com/2012/05/05/for-og-forbotte-til-hund/) om denne grisen (regner med det er den samme), så da måtte det bli en gris på Sheela også…haha. Den lager nøffe-lyder. Uansett så har den ikke blitt så populær her i huset.

8955-3-504212

Her er første møtet med grisen

 

 

Og til slutt kattegress. Det har jeg vært nysgjerrig på lenge og tenkt å få tak i, men det har alltid blitt avglemt. 8240-3-kattegress

Her i huset var det bare jeg og Sheela som var ivrig på gresset…haha.

DSC_0007

Gilbert skjønte ingenting da jeg plasserte han ved gresset (selv om jeg viftet på det), så han la seg like så godt ved siden av det i stedet.

DSC_0009

Molly viste litt mere interesse, og smakte til og med på det,…..

DSC_0014

…..men hun ble litt distrahert av Sheela som også ville borti,

DSC_0011

så jeg måtte løfte Sheela oppi også.

DSC_0016

Etterhvert forsvant Molly, og Sheela fikk gresset for seg selv. Veldig ivrig, ble hun stående med hodet oppi gresset.

DSC_0018

I ettertid har jeg satt gresset på spisestua (som er avstengt for Sheela), men jeg tror det er omtrent urørt. Mulig jeg setter det fram til Sheela. Hun er ihvertfall ivrig på å spise gress ute.

8 kommentarer:

  1. Nææææsj - griser er oppskrytt synes nok vovven, han lukter ikke deilig bacon engang! :o(
    Fine bilder av nydelige små venner <3

    SvarSlett
    Svar
    1. Hahaha...selvfølgelig er det fordi lukta mangler :p At jeg ikke tenkte på det ;)

      Tusen takk :)

      Slett
  2. Hehehe (er samme gris ja) og jeg måtte skru av lyden på datamaskinen min, Amanda sov, og jeg trykket på play, Amanda sov ikke lenger, hun sto midt på stuegulvet og så seg rundt, forsto ikke hvor grisen var.
    Kanskje interessen kommer etterhvert, og om ikke så er ikke jo ikke alle like og liker det samme heller. Sheela likte jo kattegresset, hihi.

    Godbiter er alltid en slager, har hørt om Handlers, men aldri sett de. De skal være veldig populære, så spørs om jeg får prøve de en gang jeg også, og om ikke jeg liker de så kan Amanda få de... :p

    De bildene der kattegresset er med er forresten utrolig bra, fascinerende med det grønne gresset.

    SvarSlett
    Svar
    1. Huffda...beklager at jeg vekte Amanda...hihi ;)
      Artig at det var samme gris da :)
      Det er mest vi tobeinte i huset som syntes grisen var artig og "leker" med den...hehe. Skvetter hver gang noen nøffer med den! Gilbert blir redd lyden og stikker av. Sheela er mest glad i bamsen sin, så kanskje jeg skal kjøpe enda et plysj-dyr til henne istedet. Og katteleker er hun glad i...haha.

      Var nysgjerrig på Handlers jeg også. Kjøpte bare den lille posen for å se om hun likte de i første omgang, men kommer nok til å kjøpe mere ja.
      Ja, Amanda er vel altetende....om de ikke faller i smak til deg... ;)

      Ble faktisk overrasket over at det kom gress i det hele tatt. Det så nemlig mørkt ut en vending, for det tok lang tid før det begynte å skje ting. Men når det først begynte å gro, kunne man omtrent se at det vokste...haha.

      Slett
  3. Her er det 'julaften' ser jeg, og koselig at vi får ta del i det ;)) Masse spennende 'gaver', og artige bilder/video av trioen :) Sheela er jo så söt med spenne i håret sitt :))) Skjönner godt at hun foretrekker kosebamsen sin ja..hihihi
    Har prövd kattegress til Mikke, men han er heller ikke interessert i det. Men BOB ville nok likt å holde Sheela med selskap der...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hehe...ja, artig med noe nytt :) Selv om jeg godt kunne tenkt meg mye mere :p
      Tusen takk!
      Kosebamsen har alltid vært favoritten hennes. Og den ligger hun å patter på iblant!!
      Har lest flere plasser om katter som er så ivrig på sånt gress, så jeg ble litt overrasket over at de ikke ville ha det. Veldig greit å høre at Mikke heller ikke var interessert i det da.

      Slett
  4. Gratulerer med premien!

    Kattene dine har jo tilgang på gress ute, så de skjønner kanskje ikke poenget med gress inne? :p Mine er helt på styr når de får kattegress, men så er det jo sjelden de har tilgang på utegress. Har akkurat testet en annen pakke kattegress, og det måtte jeg gjemme vekk til jeg fikk tatt bilder, slik at det fikk stå i fred. Så de er jammen forskjellige. Kan ikke sheela få det da? :p

    Veldig søt gris! Sheela så jo litt interessert ut? Grisen er jo nesten halvparten så stor som henne jo :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Haha…ja det er jo flust med gress ute. Det frister vel mere det ;) Tanken var at de kanskje sluttet å spise på blomstene til naboene om de fikk kattegress :p
      Har satt fram gresset til Sheela, men det ble visst ikke interessant lenger når kattene ikke skulle ha det heller…haha. Rare hund :)

      Grisen var artig, men Sheela er kun interessert om vi begynner å leke med den. Hadde håpet at hun kunne ha det litt moro alene med den også.

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.