lørdag 19. mai 2012

Wash separately

  • Hand wash at a water temperature between 30° and a maximum of 40° C, depending on the particular article (dvs. passe temp. til Sheela)
  • First dissolve a fine detergent in plenty of water (pass på å få pelsen helt gjennomvåt og fordel shampo’n jevnt over. Husk; bruk egnet shampo)
  • Allow the textiles to float in the solution and agitate carefully. Do not rub, pull and wring out (viktig å ikke gni shampo’n inn i pelsen, da det kan bli floker. Bruk drateknikk for å fordele shampo’n)
  • Then rinse the textiles well, press the superfluous water out carefully and pull into shape (skyll Sheela godt og knip (ikke massèr) vannet godt ut av pelsen med hendene for å unngå at pelsen floker seg)
  • Treat coloured and sensitive pieces rapidly and do not leave lying in the wet state (tørk Sheela raskt og ikke la henne være i våt tilstand for å unngå våteksem)

800px-Laundry_symbol_wash_30_delicate.svgHandle with care

DSC_0014

DSC_0018

DSC_0005

Slik blir man etter skogstur Trist fjes

10 kommentarer:

  1. Spass også ja. En smule skitten kan man si, og god at du har vaskebeskrivelse på henne. Tenker den vaskebeskrivelsen gjør henne ren og fin!:)

    Ønsker deg en kjempefin lørdag, og en fortsatt kjempefin og god helg!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
    Svar
    1. Nesten så jeg lurer på om det er verdt å gå tur i skogen når hun blir sånn, for det blir et par timers arbeid etterpå :( Det er så mye småkvister og div. som fester seg i pelsen også, men det vises ikke på bildet.
      Heldigvis fulgte jeg vaskeoppskriften ja, og hun ble ren og pen igjen :p

      Ønsker deg en god natt og en god søndag i morra :)
      Bloggklem gro

      Slett
  2. Hehe, likte vaskebeskrivelsen :D

    Selv om hun så litt...skitten ut, så så hun veldig tilfreds ut, har sikkert kost seg mye på tur :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, hun har storkost seg :) Har en plass hvor vi går i skogen hvor jeg ikke har sett folk, så hun får springe løs. Uheldigvis har det vært skogshogst der siden sist, så det var en smule grisete sti vi måtte gå.

      Slett
  3. Haha..ser hun har 'kosa' seg ja, lille lortklumpen Sheela 'lol'.. Slike fine skogsturer, skjerper også appetitten..det ser jeg med BOB ;)
    Åja, disse pelsdottene våre krever mye stell, og når jeg leser den profesjonelle vaskebeskrivelsen, så ser jeg du er blitt proffsig på det område ja..hihi..Håper dere får masse soldager utover, så det blir tört & fint ei tid :) KLEM!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jaa, det er jo en liten trøst at hun koser seg, i og med at hun blir så møkkete. Det verste er å få ut all småkvisten og barnåler som setter seg fast i pelsen. I dag var vi på en annen skogsti, og den var myyye bedre. Slapp dusjen i dag...hehe, og omtrent ingenting som satt fast i pelsen. Og hun fikk springe løs :)
      Klem!

      Slett
  4. Du skulle servert oss et før- og etterbilde av snuskevovven <3
    Lykkelig og skitten, men hva ofrer man ikke for at våre pelsballer skal kose seg ;o)
    Full av sjarm, nydelige jenta :o)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, skulle jo egentlig hatt et førbilde, men jeg trodde jo ikke at hun skulle bli sånn, så jeg tok ikke bilde. Og når jeg endelig var ferdig med å stelle henne var vi lei begge to...haha, så det ble ikke noe bilde da heller.
      Nesten så jeg skulle hatt henne i veske på skogstur :P Men hun hadde vel ikke blitt så fornøyd med det, så jeg må nok bare finne meg i etterarbeidet...hehe.
      Tusen takk :) Sjarm har hun masse av ja ;)

      Slett
  5. En møkkete hund er jo ofte også en lykkelig hund, og gjørme er jo bare et bevis på at man har hatt det morro :D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er sant :)
      Bare så synd med alle kvistene og div. som fester seg i pelsen, og som tar litt å fjerne, for gjørma er jo bare å skylle ut. Men selv storkoser hun seg :)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.