onsdag 23. mai 2012

Go’bit-søk

Fikk plutselig øye på Gilbert i kveld, som var i full gang med å snuse opp fôret som jeg hadde kastet ut til Sheela tidligere i dag.

 

Snushane-Sheela ble så opptatt med å snuse, at jeg ikke fikk henne til å se opp…

DSC_0006

 

Molly nøyde seg bare med å se på…

DSC_0005

DSC_0008

 

Ellers spiser Sheela nesten ingenting igjen, selv om jeg har byttet fôr. Men om jeg kaster det ut på plena spiser hun litt. Det liker hun. Gilbert skal ha time for vaksinasjonen sin snart, så må nok spørre dyrlegen om hva jeg skal gjøre da. Lenge siden hun har spist dagsdosen sin :(

 

P.S: Fikk beskjed på youtube at filmen var ustøtt filmet og om jeg ville at den skulle fikses…haha…så avansert!!

8 kommentarer:

  1. Jeg hender jeg kaster utover noe tørrfor også, om jeg vil at Amanda skal være opptatt litt.
    Nå ser det ikke ut som Amanda har like stor apetitt som tidligere, men tror det kan skyldes varmen som har kommet.

    Litt vanskeligere å se på Sheela om hun får i seg for lite mat, på Amanda ser man det fort. Men kan kjenne det på kroppen deres, men er man i tvil er det veldig greit å spørre vet. Kjennes bedre ut når man føler seg trygg på at alt er i orden :)
    Har også funnet ut at de dagsdosene på fôrpakkene er veldig "grove", ikke alltid de passer.
    En annen ting man kan gjøre er å helle over / blande inn noe hunden liker, om den er matlei i perioder. Nå vet jeg ikke hvor lurt det egentlig er, eller om det er noe å anbefale...men jeg har gjort det tidligere med hunder som var matlei. Det sies at en frisk hund ikke sulter ihjel ved matkoppen, men jeg synes nå at det er greit at den spiser bra jeg da, og ikke ser alt for tynn ut.

    SvarSlett
  2. Ja, varmen har helt sikkert litt å si på apetitten, men til Sheela begynte det før det, selv om det er blitt verre de siste dagene. Hun ser/er robust og har jo en del pels, så det er vanskelig å se det på henne ja, men da vi var til dyrlegen sist, kjente hun på henne og mente at hun godt kunne legge på seg litt. Hun anbefalte også å bytte fôr, for å få henne til å spise mere. Men de nye kulene var bare populær til å begynne med.
    Har hendt noen ganger at jeg har blandet i litt kokt kylling i fôret, og da går det ned på høykant, men er litt usikker på hvor mye jeg bør gjøre det. Vil ikke at det skal bli en vane. Vanskelig dette, men som du sier; de sulter jo ikke ihjel ved matkoppen...hehe.

    SvarSlett
    Svar
    1. Pröv å blande inn litt våtfor..er jo ikke noe godt å bare gå å knaske på de törre kulene da ;)) Mutter'n

      Slett
  3. Ja, det må vel litt våtfôr til sikkert… ;)

    SvarSlett
  4. Kjempefine bilder og kjempeherlig video! Det er tydelig å se at Sheela koser seg!:) Håper Sheela begynner å spise litt. Varmen som har vært hos oss kan sikkert føre til at apetitten hos dyr også minker. Det har jeg sett hos kattene våre her. De har lagt som noen slakt på en sval plass.

    Ønsker deg en kjempefin tirsdag!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Å snuse opp mat synes hun er artig. Da blir hun ganske opptatt en stund ;)
      Ja, varmen minker apetitten. Men i går spiste hun faktisk hele dagsdosen sin, så glad for det. Det går vel litt opp og ned.

      Ønsker deg også en fin tirsdag :)
      Bloggklem gro

      Slett
  5. Youtube klager på filmingen min støtt og stadig også :p

    Håper du finner en løsning med Sheela. Frisbee er matlei i perioder, og det er kjipt. Jeg bruker litt godbit-søk, og av og til blander jeg i kyllingkraft, tørket lever, eller våtmat. Nå har jeg kjøpt Light-fór til han, enda han ikke er tykk. Det er nemlig noe han har lagt sin elsk på i det siste.

    SvarSlett
    Svar
    1. Godt å høre at det er flere som blir matlei i perioder. Kyllingkraft har jeg begynt med jeg også, etter tips fra Heidi. Koker en del kylling til treningsgodbiter, så det var et fint tips siden jeg bare brukte å slå ut kraften.

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.