søndag 13. mai 2012

Bitteliten photoshoot

Bloggen ‘Borti svingen’ har en fotokonkurranse med temaet ‘sammen’ (frist i går), og til det hadde jeg lyst til å prøve å ta et bilde av Sheela og Gilbert sammen. Dream on! Det er jo ikke så lenge siden Gilbert begynte å tolerere Sheela (dvs. at han ikke “rømmer” tvert han ser henne), men å ta bilde sammen med Sheela skulle han absolutt ikke. ‘Får da være grenser’ syntes han sikkert…haha. For da jeg satte Sheela i sofaen sammen med han, kom han med et fres og en kakk med labben før han styrtet avgårde. Da var det bare å hente Molly til oppgaven

Sheela og MollyDSC_0001

Men…….rakk bare et bilde av Sheela og Molly sammen før hun stakk også. Molly liker ikke “å bli fortalt” hva hun skal gjøre. Det hele endte med at jeg brukte et gammelt bilde av Gilbert og Molly til konkurransen istedet, siden det ikke gikk som jeg ville fnys. Aller helst ville jeg at de skulle sitte/ligge på lik linje. Pluss å få masse bilder som det ville blitt vanskelig å velge bare ett fra, og ikke bare et bilde totalt!

Dyrefotografering er jammen ikke enkelt  –  om man ikke har tålmod.

a004

Her kan du se alle de koselige bildene til konkurransen:

Del 1

Del 2

8 kommentarer:

  1. Dyrefotografering er veldig vanskelig :( Ihvertfall om man skal ha et bestemt bilde.

    Men det av Sheela og Molly oppe her var jo fint :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er vanskelig :( Spesielt når jeg ser for meg noe, og ikke får det til ;) Helst skal fotograferingen bare ta et par minutter, og om de da ikke er samarbeidsvillig blir jeg lei…haha.
      Tusen takk :)

      Slett
  2. Herlig bilde av 'jentene' Sheela & Molly <3<3<
    Jeg synes også det fotoet med Gille & Molly er sött <3<3
    Så LYKKE TIL!! Og GRATTIS som heldig vinner av fotokonkurransen til Hakrilas Abyssineroppdrett ;)) Dette var jo morro :))
    KLEM fra mutter'n ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Synes de gamle bildene av Gilbert og Molly er veldig koselig, siden de aldri ligger sammen mere. Så de er litt spesielle.

      Var veldig artig å vinne konkurransen til Toril ja :) Gleder meg til å finne ut hva jeg skal kjøpe :)
      Klem!

      Slett
  3. Kjempeherlig bilde av Sheela og Molly! Du er så flink til å ta fine situasjonsbilder av dyrene! Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk Toril :)
      Ha en fin dag og uke du også :)
      Bloggklem gro

      Slett
  4. Til at du bare fikk ett bilde, så var du nå veldig heldig med det du fikk, synes jeg :)

    Koselig at du linket til bidragene. Det kom inn veldig mange fine, synes jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det ble et brukbart bilde ja, men ikke det jeg egentlig ville ha.

      Var utrolig mange flotte bidrag som kom inn ja :) Bestandig koselig å se bildene som kommer inn.

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.