tirsdag 24. april 2012

Jeg har kjøpt hundeføner/blåser

Og det var skikkelige saker. FOR ET TRYKK det var på den! Noe helt annet enn den vanlige føneren jeg har brukt hittil. Nå går tørkingen myyyye fortere, og jeg slipper å tenke på å være forsiktig med varmen. Herlig! Sheela må bades jevnlig, og da er det kjekt å ha ordentlig utstyr :)

DSC_0050

Sheela var småredd første gangen vi fønet, men andre gangen gikk det bedre (har bare brukt den 2 ganger hittil). Den bråker jo litt mere enn en vanlig føner, pluss at trykket er stort. Må venne meg til den jeg også (eller finne en god teknikk), for det var uvant for meg også. Valgte å kjøpe en med stativ, selv om det var 1000 kr dyrere. Det er en investering jeg skal ha i mange, mange år og som skal brukes flittig. Og jeg liker å ha det lettvint :p

Sheela før dusjen. DSC_0049

stock-photo-bathing-of-a-puppy-68945836

Hun er ikke glad i å dusje, men er flink og står rolig mens jeg holder på.

Klar til å fønes.DSC_0052

 

Ferdig!   Ren og pen og “fluffy”DSC_0057

DSC_0054

 

På ønskelista nå er hundebadekar!!  Visste ikke at det fantes (til hjemmebruk) før jeg søkte etter hundeføner og kom helt tilfeldig over det. Synes ikke det var så dyrt heller. Man sparer jo ryggen ved å bruke det.

Og så skal jeg kjøpe et hundestellebord etterhvert. Dyrt med hund gitt :p

10 kommentarer:

  1. Åh - så fiiiin <3

    SvarSlett
  2. Smart! Når man har bikkjer med mye pels, så er jo godt bade- og stelleutstyr, noe som er verdt investeringen. Letter jobben i mange år det!

    Sheela var veldig søt som klissvår, men jeg tror jeg heller vil kose med den tørre fluffy versjonen :p

    SvarSlett
    Svar
    1. Veldig fornøyd med føneren ja. Hun skal bade hver 7-14 dag, så den kommer til å bli flittig brukt.

      Hun er alltid veldig glad når vi er ferdig, så jeg foretrekker nok den versjonen jeg også :p

      Slett
  3. HAHAHAHAHA (LOL)...for en HERLIG 'demonstrasjon' du har gjort her :) Jaggu fine greier dette ja, og vesle Sheela ble jo sååååå fiiin ;) Et artig innlegg! Blir morro å se badekaret også etterhvert ;))
    Klapp & Kos til pelsdottene fra 'bestemor':)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, takk :)
      Vet ikke når det blir badekar da, men det er ihvertfall på ønskelisten ;)

      Slett
  4. Kjempesmart med slik føner da! Så kjempefin Sheela ble!:)

    Ønsker deg en kjempefin tirsdagskveld!:)

    Bloggklem fra Toril med en gulrotspisende abyssiner ved siden av seg!:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, den er god å ha :)
      'Tusen takk' boffer Sheela ;)

      Hahaha…har de begynt med gulrot og nå? ;) For en gjeng :p

      Ønsker deg en fin kveld :)
      Bloggklem gro

      Slett
  5. Så fin Sheela ble :)
    Er helt sikkert en god investering med slik utstyr :)

    Jeg pleier å si at det man betaler for valpen, bare blir småpenger etterhvert...Nå spiser jo Amanda for en liten formue, og så er det alt "det andre"...

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk :)
      Haha…du har rett i at valpen bare er småpenger i forhold ja ;)

      Slett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.