fredag 16. desember 2011

Sofakos

DSC_0021

DSC_0022

DSC_0024

DSC_0229

DSC_0230

DSC_0232

DSC_0233

* * * * *

Torsdag var siste kurskveld på valpekurset. Og forrige gang laget instruktørene noen agility-hinder som vi skulle fortsette med på siste kurskveld, pluss at vi skulle ha EKSAMEN. Og det hørtes jo veldig “alvorlig” ut. Derfor måtte vi (begge ungene er også med på kurset) le litt da bare halvparten dukket opp nå på torsdag. Vi fant ut at de sikkert var skeptisk…haha.

Vi (jeg og ungene) trodde vi skulle ha eksamen av alt vi hadde gjennomgått i løpet av kurset, men så skulle vi bare vise 2 oppgaver/hinder fra agility-banen for alle sammen.

Vi valgte ‘tunnelen’ + ‘hoppe over et hinder’ (som var nytt denne gangen). Det var de oppgavene som Sheela var flinkest til, og det gikk kjempebra. Virket som hun syntes det var veldig artig også. De andre øvelsene som hun ikke var så flink til forrige gang, gikk mye bedre denne gangen også.

Ellers får alle som har gått valpekurs tilbud om miljøtrening en gang i uka, i ett år etter endt kurs. Flott tilbud synes jeg, så det skal jeg benytte meg av. Har også meldt interesse for flere kurs, som vi får tilsendt informasjon om. Vurderer agiliy, så får vi se hva det blir til.

6 kommentarer:

  1. Morsomme bilder, litt pussig å se en hund ligge slik på sofaen ;-)

    Haha, nervene tok nok overhånd for de som ikke dukket opp til eksamen, skummelt.

    Så flott det gikk bra med dere, og det med miljøtrening så lenge etterpå er jo et kjempeflott tilbud. Det er jo så viktig med slik når en er valp, og oppover :)

    SvarSlett
  2. HEIDI: Kan tenke meg at det er rart å se en hund sånn for deg ja...hihi ;)

    Ja, det er et flott tilbud. Gleder meg til å se hvordan det er. Starter ikke opp før 9.januar.

    Greit at hun fikk til øvelsene når alle skulle se på ja...hehe. Hadde vært litt flaut om hun fikk en "vrang-fauk".
    Det kan jo hende at det var julestresset som kom i veien for de andre, men vi måtte le litt for oss selv. Det var jo ganske mye at halvparten var borte.

    SvarSlett
  3. Alltid morro å se mine herlige "barnebarn" ;)) Og jeg er stolt av Sheela som greide övelsene med bravur :))
    Synes også dette med miljötrening höres flott ut, samt agility...ajaj, dette blir bra serru ;)

    SvarSlett
  4. MIKKEogBOB: Som "mor" må jeg vel syns at "barna" er flinke...hihi ;)
    Er vel litt inhabil, men det var artig at hun fikk det til ja. Diplom fikk alle sammen utdelt også!

    SvarSlett
  5. Åh så koselige sofabilder! Jeg synes det er så koselig når dyra ligger spredt oppi og oppå sofaen slik, når jeg slapper av i sofaen!

    Gratulerer med vel overstått "eksamen". Flinke dere er!

    Miljøtrening er jo greit å ta med seg. Agility er også kjempegøy, for både hund og eier. Kanskje greit å vente til Sheela blir litt eldre, for å få fullt utbytte av et agilitykurs. Mange av hindrene skal ikke hundene ta før de er utvokst (9 mndr), pga beltastningen.

    SvarSlett
  6. CARINA: Jeg også synes det er trivelig og godt når de er rundt oss :)

    Instruktøren "skremte" vel oss med vilje da han snakket om "eksamen"...haha!

    Ser frem til miljøtreningen starter opp ja.
    Ang. agility så har jeg også lest at de skal være voksen før de begynner. Men da jeg spurte instruktøren sa han at det var for valper også, så kanskje de legger opp det litt annerledes, jeg vet ikke. Jeg skulle ihvertfall få informasjon om det tilsendt etter jul, så da får jeg vurdere da.
    Tror du det uansett det er bedre å vente til hun blir eldre?

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.