lørdag 24. september 2011

Strikket puff

Nå har jeg virkelig kunnet ønske at jeg har kunnet å strikke. Har sååå lyst på en strikket puff, slik som denne;

puff1

Kilde: http://www.pickles.no/puff-daddy/

Hvis man kan å strikke, er den visst gjort på en helg!!

Denne heter Puff Daddy, men jeg tror det er mange variasjoner. Veldig populær for tiden (om jeg ikke henger litt etter da…hihi). Hadde vært en kul pynt på stua + veldig praktisk å slenge føttene på.

Yngstedatter var ikke så begeistret for den dagjeip

Den hadde sikkert sett ekstra fin ut med en pus på toppen ogsåfnis

Molly har i hvertfall sluttet å bruke senga jeg kjøpte i sommer (her), så mulig puffen hadde falt i bedre smak.

sdyr-172DSC_0027

Kanskje jeg skal google litt og se om det går an å lære seg å strikke. Finner sikkert noen you tube-videoer…hehe. Hadde blitt en koselig prosjekt nå i vinter. Må tenke litt på det.THUMBS~1

Her er ihvertfall oppskriften om noen andre vil prøve; http://www.pickles.no/puff-daddy/

3 kommentarer:

  1. Jeg skulle gjerne frisket opp strikkekunskapene mine litt jeg også! Jeg så faktisk lapp om strikkekurs på butikken her om dagen. Kanskje jeg skulle slenge meg på?

    Jeg har strikket to hundegensere og to babygensere i mitt liv, men det hyggelig gamle damen som hjel meg hver gang jeg gjorde feil, er borte nå, så jeg må klare meg selv! Det er skummelt!

    SvarSlett
  2. Den var flott. Jeg kan...å strikke, men det går seent. Og ekstra sent når en rekker opp igjen rett som det er. Har nå nesten kommet opp til der jeg var på et stort strikkeprosjekt. Var så surt å rekke opp, men gjorde en feil som hadde kommet til å irritere meg "grønn" til hver gang jeg så på det. Så angrer ikke nå når jeg har kommet nesten like langt opp igjen.

    SvarSlett
  3. CARINA: Husker jeg så bilde av hundegenserene. Når du fikk til det er du jo KJEMPEFLINK. Skal sikkert ikke så mye til for å friske opp kunnskapene da:)
    Kunne tenkt meg et håndarbeid prosjekt nå i mørketiden.

    HEIDI: Misunnelig på at du kan å strikke :p
    Har jo ikke noe å si om det går seint, jeg synes det er koselig å sitte å "tukle" med noe i fanget. Synes det er avslappende, selv om en kan bli forbanna over feil noen ganger...haha. Skjønner godt at du rekket opp, hadde gjort det samme selv.
    Men det spørs om det blir noen strikket puff. Den hadde sikkert ikke blitt presentabel...haha :p

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.