mandag 26. september 2011

Stakkars Molly

I dag har jeg badet Molly.

Siden jeg var alene, og ikke ville vente til noen kom hjem, gjorde jeg det selv. (håper bare at jeg fikk bort all shampoen fra henne.) Det var et strev å holde henne fast. Molly er nemlig stikk motsatt fra Gilbert, hun er veeeeldig vanskelig å “håndtere”, dvs. bare hun skal ha ormekur i nakken må man nesten være to for å holde henne fast. Hun har blitt litt bedre i det siste, for i sommer har hun fått så mye slimete snegler sittende fast i pelsen, skjønner ikke hva hun holder på med forresten, men uansett er hun ganske rolig til jeg får fjernet dem.

Hun kunne ikke komme seg fort nok ut av badet…sdyr-167DSC_0001DSC_0003

Etter at jeg skrev om alle lemenene jeg plukker opp rundt huset (her), har det blitt verre!! Det viser seg at det er Molly som er den store synderen. Og nå har hun begynt å ta dem med inn.furious

Lemen gneller utrolig høyt. Og i går kveld da vi hørte gnellinga igjen, skyndte vi oss å lukke katteluka før hun rakk å komme inn med det, og jeg gikk ut for å sjekke. Da var den allerede død, og kry som Molly var begynte hun å male og skulle ha kos.

Etterpå la hun seg og rullet OPPÅ lemenet. ÆSJ, ÆSJ, ÆSj…gaah

Klarte ikke å slutte å tenke på den heslige pelsen hennes, derfor fikk hun sitt første bad i dag. Hadde heldigvis katteshampo liggende.

Tror ikke hun holder meg med selskap mens jeg dusjer på en stund nåsparke

Trodde kanskje hun kom til å bli sur og springe vekk fra meg, men det ble hun ikke heldigvis. Og hun brydde seg ikke om at jeg svinset rundt henne og tok noen bilder heller.

Blir litt av en “vaskejobb” på henne nåDSC_0005DSC_0007DSC_0013

 

Hun kom til med en liten tur i fanget. Måtte fortsatt vaske seg da…hehe.

Snapshot_20110926_2Snapshot_20110926_1

Men nå luktet hun godt, og jeg kan fortsette med å gni ansiktet i pelsen hennes010104ok

8 kommentarer:

  1. Aaaw, stakkars Molly-jenta! Nå må hun finne et nytt lemmen og gni seg på!

    Nybadet katteels er veeeeldig kos da! :)

    SvarSlett
  2. CARINA: Syntes synd på henne da hun stod og mjauet i badekaret ja. Hun så ut som en bitteliten kattepus etterpå...hehe. Pelsen ble veldig blank og fin, gubben kommenterte nettopp det også faktisk.

    Når byttet er død, har hun aldri vist mere interesse for det, så jeg ble overrasket da hun la seg og rullet på det! 'Naturens gang' sier bare gubben, men jeg syntes det var heslig. Det er jo så mye bakterier på lemen, og jeg som bruker å nusse og gni ansiktet i kattene hele tiden :/

    SvarSlett
  3. Hallo.No må eg ta meg sammen og sjå ,og lese bloggene til dem som følger meg.har hatt så dårlig tid dei siste mnd,men no begynner det og roer seg.ja stakkars Molly som måtte bade,men sånn må ho rekne med når ho styrer med lemen,rart ho ikke er redd dem dem freser jo slik,.Ein gang kom store pusen her inn tilgriset av svart olje ,hadde sikkert vert bort til naboen og rullet seg i veien der ,for han slår utover spillolje for sniglene,da måtte eg prøve og få badet ho ,men det gjekk ikke ,vart heilt vill og klorte meg opp ,så eg måtte bare klippe bort pelsen og det måtte eg ta litt etter litt,lure meg til.Skulle jo ha lært dem til fra dei var små ,men så vart det ikke gjort.Så da kan eg bare ha det så godt !:)no når eg børster dem har eg på parfyme (UTEN SPRIT;meir som olje) for dei er så langhåret bak og der lukter det ikke noe serleg godt,den eine pusen klipper eg rundt ROMPEHOLET,ja mye styr med desse pusene ,men dei er no ungene mine da .Mye selskap og kos.KLEm fra Magnhild

    SvarSlett
  4. Stakkars lille Mollypusen, rart hvor pjuskete våte katter ser ut...

    Slimete snegler høres ekkelt ut, er det slike små brunaktige? har sett en del av de på plen her i sommer.

    Er forhåpentligvis slutt på lemenvandringen snart, men da blir det vel annen fangst...

    SvarSlett
  5. MAGJOOL: Du har rett i at en skulle ha vent kattene til å bade da de var små ja. Trodde kanskje jeg kom til å bli oppkloret jeg også, men hun var mer opptatt av å prøve å komme seg ut av badekaret. Så det gikk overraskende bra egentlig. Prøvde å være veldig kjapp da.
    Kjedelig med olje-katten, men det var smart å klippe henne.
    Det kan være styr med dyr ja, men har ikke villet vært foruten heller :)
    Bloggklem gro


    HEIDI: Ja, det var fælt når hun mjauet og strevde med å komme seg bort. Veldig overrasket over at hun ikke ble sur på meg...hehe.

    Sneglene er ekkel ja. De er små og lysebrune. Noen ganger må jeg klippe de vekk fordi det er så slimete etter at Molly har prøvd å få de bort selv. Det rare er at det bare er Molly som får dem på seg og ikke Gilbert.

    Gubben synes lemen er verre enn mus, og jeg begynner å bli enig. De er ihvertfall større enn de musene som vi vanligvis får "servert". Nesten så jeg gleder meg til vinter og snø, for da blir det veldig lite gaver å få!

    SvarSlett
  6. MAGNHILD: Har prøvd å legge igen kommentar til deg flere ganger nå uten å få det til :(
    Veldig rart, for du har fått kommentar i mellomtiden. Har prøvd både som anonym, google-kontoen + navn/nettadresse.
    Skjønner ikke hva som er galt :/

    SvarSlett
  7. Stakkars Molly, måtte bade hun da.

    Jeg så mitt første lemen for et par dager siden. Den lå død i gårdsplassen. Jeg lurer på om det er Miley som har tatt den, men jeg vet ikke. Satser på at det ikke blir flere.

    Du må melde på Gilbert og Molly på Norges peneste katt. Gå inn på Vg.no ;)

    SvarSlett
  8. MARI: Ja, det var litt synd på henne, men heldigvis gikk det overraskende bra. Kanskje bra at jeg ikke alltid ser hva de gjør, for da har de sikkert måtte bade oftere :p

    Får håpe du ikke får "gaver" inn i huset. Jeg begynner å bli vant til å plukke opp lemen nå :/

    Hadde tenkt å melde dem på konkurransen, men det ble ikke. Ønsker deg lykke til :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.