tirsdag 13. september 2011

Lemenår

Det merkes virkelig rundt huset vårt at det er lemenår i årnemlig

DSC_0012_DSC_0013
Lemenet er jo en hissigpropp, så hvordan “kampen” mellom Gilbert/Molly og lemenet er, hadde nesten vært artig å sett.

Her kan du forresten se et lemen i “action” ; http://www.nrk.no/nett-tv/klipp/214337/

Hvem som er den verste lemen-syndebukken av Gilbert og Molly vet jeg ikke, men her slapper ihvertfall Gilbert av i finværet i går. Kanskje det hadde vært en “strabasiøs” natt?

DSC_0012_
DSC_0006_DSC_0010_
DSC_0011_
Synes det er litt “irritabelt” når han vrir ørene sånn tilbake som på bildet. Han ser litt sur ut da…hehe, men er ikke det altså.
I går var han veeeeldig tålmodig mens jeg knipset ivei. Snille pusen aa_wub


Molly er ikke like enkel å ta bilde av bestandig.
Vis album
Rett før disse bildene ble tatt, hadde hun fanget en sommerfugl hun stolt kom inn på stua med. Hun går ut igjen og jeg skynder meg etter med kameraet, og samtidig skryter jeg veldig av henne hvor flink hun er.
Stolt slipper hun sommerfuglen og kommer for å få kos istedet…haha.
Så da ble det ingen sommerfugl-bilder av Molly
sdyr-179

6 kommentarer:

  1. Det er nok Gille som er TØFFINGEN der i huset...tror Mikke & Co ;))
    Flott at han holder eiendommen fritt for "store udyr"..hihi..
    Molly er nok litt "fisfin" og nøyer seg med de små insektene...
    Koselige bilder av "Jegerne"...og godt at jaktinstinktet er som det skal...Ha en purrrrfekt aften ;))

    SvarSlett
  2. Usj, men det kunne vært verre, de kunne vært inne...

    SvarSlett
  3. MIKKE & CO: Ja, Gille er nok tøffest, men det hender Molly kommer med noen museunger...hehe ;)


    HEIDI: Minuset med katt er fangsten ja :(
    Og det er faktisk verre...har fått både mus og fugl levende inn :(
    Så nå er jeg bare kjempeglad for at alle lemenene jeg rydder er ute :p

    SvarSlett
  4. Det har vært et skikkelig lemenår i år. Da vi kjørte på utstilling til Østersund i mai lå det så mange døde lemen på vei over at vi sluttet å telle. På en bru like før Gjerpen var det flere hundre døde lemen.

    Kjempefine bilder av de nydelige kattene dine!:)

    Ønsker deg en kjempefin onsdag!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  5. Jeg har aldri sett et lemmen jeg.. Hverken dødt eller levende.

    Spiser ikke kattene lemen når de fanger dem?

    Flotte bilder av Gilbert og Molly, som alltid :)

    SvarSlett
  6. HAKRILAS: Var til Meråker for et par uker siden og vi har aldri sett et sånt syn. Lemen overalt, både døde på veien og lemen som sprang forvirret rundt. Sykt.
    Utolig med den brua da!

    CARINA: Har aldri opplevd de på nært hold før jeg heller. Kun sett noen døde fra bilen for noen år siden.
    Synes de er søtere enn mus da...haha, en liten fordel nå som jeg må plukke opp så mange.

    Gilbert/Molly har aldri kommet med lemen før. De er visst giftig, og så smaker og lukter de vondt. Men jeg har lest om hunder som har spist lemen.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.