mandag 19. september 2011

Kvinnfolkarbeid

Pga gravearbeidet som pågår (og aldri blir ferdig) langs veien vår, må jeg fjerne en del av hekken, da de skal grave i hagen vår også.

Masse hekk som skal bort og plantes på nytt igjen.DSC_0021

Og i dag fikk jeg beskjed om at 2-3 meter til må bort. Får håpe det blir litt finvær i morgen om jeg begynner.DSC_0022

Ganske tungt arbeid, for noen av røttene er store. Så da gubben skulle hjelpe meg skjedde dette:DSC_0020Tydelig da at dette er kvinnfolkarbeid for meg og Mollylol

DSC_0004Det positive var at jeg fikk en ny og bedre spade sparke

DSC_0002DSC_0003DSC_0016

Etter hekkeklippingen så jeg ut som en “selvskader” på armene eek

Hekkestussene er nemlig farlig kvassenemlig. Det svei i sårene da jeg dusjetgrine. Burde vel egentlig hatt på meg langarmet når jeg drev på, men det var jo så deilig og varmt ute.

 

Typisk for Molly er å komme imot meg for kos når jeg skal ta bilderDSC_0001

Om hun sitter i ro er det som regel bakfra eller fra siden jeg får knipset henneDSC_0017DSC_0013

8 kommentarer:

  1. Mikke & Co synes det er urettferdig at Molly og du må ta dette ekstraarbeidet :(
    Det kan jammen de som graver opp tomta deres gjøre...FRES & KLØN..
    Men FLOTTE bilder av søte Molly uansett "vinkel"..hihi..
    Tasskramar sendes..

    SvarSlett
  2. MIKKE & CO: Hehe...må nok gjøre det selv ja, siden jeg skal beholde hekken ;) Hvis ikke har gravemaskina tatt alt. Kommunen betaler jo alt som gjøres på veien, men i hagen vår må vi betale rørarbeidet selv.

    Ja, hun er jo søt uansett vinkel ;) men hadde vært artig om hun kunne stå rolig noen ganger mens jeg fotograferte.

    SvarSlett
  3. Mikke & Co ønsker dere lykke til med grave/hage/kvinnfolkarbeidet ;)) Greit å forhindre at noe blir ødelagt ja....og sikkert greit med nye rør også da...Håper dere får noen fine høstdager!!
    Mikke er skråsikker på at Molly er superfornøyd når matmor er ute og "hjelper til"..hehehe

    SvarSlett
  4. Ja, hun er fornøyd når jeg er ute :) I dag var det fint vær, så da ble det tatt mere hekk. Og hun svinser rundt uten å være redd for gravemaskinene og lastebilene som "dundrer" rundt oss. Pussig da hun er redd alt annet...haha.
    Regner med det er flott høstvær hos dere :)

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder av en nydelig Molly. Liker spesielt det hvite på henne. Så søtt med sokker:)

    Da jeg så spaden tenkte jeg: "Har du spist for mye Møllers tran?" Hahaha

    SvarSlett
  6. MARI: Tusen takk:) Har aldri tenkt på det som sokker, litt komiskt...haha.

    Måtte le av Møllers tran ;)

    SvarSlett
  7. Ja det er nok kanskje best at du og Molly tar dere av dette, slik at ikke mer utstyr blir ødelagt. Med hjelp av Molly må jo dette gå fint?

    Tenkte også på at det er litt urettferdig at å flytte slike ting er deres ansvar. Det burde jo de som herjer fikse selv. Er vel naturlig at folk vil beholde hekken sin? Men slik er vel reglene...

    SvarSlett
  8. CARINA: Ja, dette var en jobb for meg og Molly...hihi ;)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.