tirsdag 30. august 2011

Cat Translations


cat in Danish is kat
cat in Finnish is kissa
cat in German is Katze
cat in Italian is gatto, gatta
cat in Latin is cattus
cat in Norwegian is katt
cat in Portuguese is gato
cat in Spanish is gato
cat in Swedish is katt

cat in Dutch is kattekop     ----> altså “a cup of cat” humre

thumb_A_Cup_Of_Cat
Bildet er fra siden: http://icanhascheezburger.com/

 


Ellers har jeg litt problemer med den eksterne harddisken. KRISE! Har jo alle bildene mine der + mye annet. Kan jo hende det bare er ledningen, for noen ganger kobler den seg på, og ander ganger ikke :(

Som svar av gubben fikk jeg; har du ikke LÆRT at du skal ta backup da? (har skjedd en gang før, og da mistet jeg en del)

Nei, jeg er visst en fryktelig sløv person :(

Meeeen…i dag skal jeg ta meg sammen :)

 

Yesterday — The Backup Song

(based on: The Beatles – Yesterday)

 

Yesterday,
All those backups seemed a waste of pay.
Now my database has gone away.
Oh I believe in yesterday.

Suddenly,
There's not half the files there used to be,
And there's a milestone hanging over me
The system crashed so suddenly.

I pushed something wrong
What it was I could not say.

Now all my data's gone
and I long for yesterday-ay-ay-ay.

Yesterday,
The need for back-ups seemed so far away.
I knew my data was all here to stay,
Now I believe in yesterday.

(Kilde: http://blog.rootshell.be/2008/05/23/the-backup-song/)

 

HUSK BACKUP DU OGSÅ!!

7 kommentarer:

  1. Jeg burde absolutt bli flinkere til å ta backup.

    Det høres ut som om din eksterne har dårlig kontakt et sted?

    Du kan jo evt trøste deg med at en harddisk skal være ganske så ødelagt før "proffe" ikke kan få tak i det som ligger på den. Det koster, men er ofte verdt det!

    SvarSlett
  2. Jeg har lært, tror jeg. Den følelsen av panikk da jeg trodde jeg hadde mistet bilder og musikk var forferdelig. Musikken kunne jeg ha erstattet med tid og stunder...men bildene, hjelp!

    Var da det var veldig greit med en mann som kan litt om data. Det tok litt tid, og sikkert litt arbeid, men bildene mine ble reddet.

    Jeg kunne nok blitt enda bedre på eksyern lagring, men hvor ofte slår lynet ned to ganger, liksom...

    SvarSlett
  3. CARINA: Ja, jeg må bli flinkere jeg også.
    Trodde kanskje det var kontakten, men nå har jeg prøvd flere uten hjelp. Hører at den slår seg på, men så slokner den igjen. Så jeg har ikke klart å komme meg innpå ennå.
    Kan nok hende jeg må ta i bruk en proff ja.

    HEIDI: Burde egentlig ha lært jeg også, siden jeg mistet en del i fjor. Men etterhvert så glemmer man tydeligvis :(
    Heldig du er som har en data-kyndig mann :)

    SvarSlett
  4. Kattekop ;)

    Backup ja, det er en fin ting... Min eksterne harddisk ligger pent og ser på meg gjennom skuffen :P

    SvarSlett
  5. aw, kattekop :') Og ja, backup, det har jeg også lært!

    SvarSlett
  6. Backup er kjekt å ha. Jeg har alltid backup på det jeg har på dataen. Kjedelig hvis jeg skulle miste en hel masteroppgave som nærmer seg slutten samt bilder jeg har tatt.

    Ønsker deg en kjempefin onsdag!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  7. MYRTE: Jaja, den ligger da godt mens den venter da...hihi ;)


    MOTIONOCEAN: Huffda, kjedelig å ha opplevd det før man skal lære :(


    HAKRILAS: Fornuftig du som tar backup :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.