onsdag 27. juli 2011

Pakke i posten til kattene

Like før vi dro på ferie, fikk kattene pakke i posten. STOOOR pakke blafre…hehe.

DSC_0001

På bloggen til Carina http://carinajosefine.com/ var det et nemlig et innlegg om go’bitball til både hund og katt. Her kan du se innlegget; http://carinajosefine.com/2011/06/12/sponsorpakke-fra-ipet-no-hund/. Og selvfølgelig ble jeg nysgjerrig og fikk lyst på en sånn til Molly og Gilbert også.

 

“Problemet” var at det tok av litt da jeg skulle shoppe shopping

 

 

Foruten go’bitball og snacks……

3293-4-5041993705-4-502919

Bildene er tatt fra nettsiden til iPet og er linket.

 

 

…..kjøpte jeg en kloretønne og katteseng!!

2452-4-5044106788-4-511438

 

 

 

 

 

 

 

Bildene er tatt fra nettsiden til iPet og er linket.

 

 

Det gamle lille klorestativet som står på stua trengte en liten utskiftning, så nå kan det stå på loftet i stedet. Liker ikke å kaste ting (til gubben og ungenes fortvilelse)  …kattene bruker det jo det ennå!!

DSC_0043-horz

Nå har jeg ei fin kloretønne på stua, utslitt lite stativ på loftet og et større klorestativ i soveromsgangen. Perfect!!

Tønna blir utforsket. Og den har blitt brukt flittig for å kvesse klør :)

1

DSC_0013

DSC_0031

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Go’bitballen skjønte de ikke så mye av, så det må jeg prøve ut mere senere. De er heller ikke vant til slik snacks, så det fristet sikkert ikke så mye…hihi.

DSC_0028

 

Jeg kjøpe også hygieneposer, men det viste seg bare å være tull.

2942-4-501040

Før ferien vasket jeg dokassen deres og skiftet ny sand, og det første Molly gjør er å drite oppi den…stonn . Det var sikkert deilig med ny sand, skjønt hun går omtrent aldri “på do” inne…hehe. Uansett, poenget var at posen bare ble hulter til bulter da hun skulle dekke over sitt fornødne, pluss hullete etter klørne. Så selv om det så smart ut på bildet, gidder jeg ikke å bruke det mere. 

 

Bildet er tatt fra nettsiden til iPet og er linket.

 

 

 

 

Snipp, snapp snute, nå er pakken ferdigDSC_0025

11 kommentarer:

  1. Den tønna ble jeg misunnelig på altså! Den tror jeg kattene her hadde elsket også!

    Så litt mer solid ut enn pappeskeslottet vårt også :p

    Enig i at slike poser hørte veldig smart ut, sånn på papiret. Tror ikke mine katter krafser så innmari kraftig, så mulig at det hadde fungert for dem. Å tømme og vaske kattedo er uansett ikke så mye arbeid på gamlemåten heller :)

    SvarSlett
  2. Carina: Ja tønna blir faktisk flittig brukt. Men slottet ditt var jo supersmart :) Chloe og Lillepus var veldig ivrig da de lekte i det. Artig å se videoen. Skal veldig lite til noen ganger for å gjøre kattene fornøyde :)

    Tenkte ikke på at alle katter kanskje ikke krafser så mye som Molly...haha.
    Det er sjelden jeg trenger å vaske kattedoen, da den blir mest brukt på vinteren (enda det er sjelden da også), så det er ikke så mye arbeid nei. Tenkte mer på at bunnen aldri blir ordentlig "ren" når jeg vasker doen. Men det er ikke noe stort problem.

    SvarSlett
  3. Gøy med pakker!

    De do-posene kjøpte jeg på Europris. Jeg prøvde med en og det gikk hull på den og ble bare mer rot enn vanlig. Så de er en dårlig idé her i huset.

    Den tønna var jo skikkelig stilig! På det gamle stativet ditt kan du trekke om de kloredelene med Sisaltau. Jeg har brukt det tauet på mitt hjemmebygde tårn og det fungerer kjempebra. Så slipper det å se så fillete ut ;)

    SvarSlett
  4. Her ser det ut som "julaften og bursdag" på en gang...morsomme bilder ;)
    Mikke & co ble også misunnelig på tønna..hehe..Men doposene hadde ikke funka, da det krafses hardt og effektivt her med. Og som Mari sier, så kan du "trekke om" kloredelene på det gamle stativet...purrfekt syntes Mikke & co da dette ble gjort med deres :)
    Så håper vi å få se Molly & Gille slumre i den nye kattesenga etterhvert ;) "Tasskram" sendes...

    SvarSlett
  5. Du verden!:) Reneste julaften jo for kattene dine!:) Det ser ut som om kattene dine koser seg ja!:)

    Ønsker deg en kjempefin torsdag!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  6. Vi har hatt et sånt kloretårn her i huset siden i januar, og øverst ligger prinsessa og skuer utover lokalitetene. Har aldri angret på at vi kjøpte det :) Fine bilder!

    SvarSlett
  7. Mari: Ja, de do-posene likte ikke jeg heller. Trodde det var strikk på posene (så ut sånn på bildet), slik at den satt godt rundt kanten på doet.

    Takk for tipset med tau :) Det hadde jeg ikke tenkt på, men det er jo smart.


    Mikke & co: Hehe...ja det ble julaften og bursdag på en gang :) Og veldig fornøyd med tønna. Skal prøve å trekke om gamle stativet, for det er kjekt med flere klorestativ rundt om i huset :)
    Senga har blitt Molly sin :) Skal legge ut bilder av den også.


    Hakrilas: Ja...hehe...vi var jo bortreist i jula, så da ble det pakke nå istedet ;P

    Anonym: Tusen takk for kommentar :)
    Artig at prinsessa di trives på toppen. Veldig fornøyd med tønna jeg også :)

    SvarSlett
  8. Hehe, kjenner til den der med at det kan ta av, er alltid noe dyrene "trenger", eller noe lurt noe.

    SvarSlett
  9. Heidi: Bra det er flere som tar av...hihi ;)

    SvarSlett
  10. Gøy med spennedne pakker da! Det var veldig fine ting du hadde fått, og det er viktig å skjemme bort de skjønne pelskledde vennene våre;=)

    Ha en fin søndag;=)

    Bloggklem fra Catzy

    SvarSlett
  11. Catzy: Alltid artig med pakker ja ;)
    Ha en fin mandag :)
    Bloggklem gro

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.