mandag 6. juni 2011

Nysgjerrig

Da jeg skulle reparere noe på blusen min ble Molly nysgjerrig og kom hoppende på bordet for å sjekke det ut.

CIMG5863

CIMG5865

CIMG5864

Hun har egentlig ikke lov til å være på bordet. Vi har nemlig vært mere "slepphendt" med "oppdragelsen" av Molly, for hun har alltid vært/er så snill. Gilbert er av typen som prøver seg litt mere, så da Gilbert var liten hadde vi et “strev” med å lære ham at han ikke fikk oppå bord, og siden da har han vært ganske flink (det spørs hvilke bord det er da…hehe). Så nå ser han rart på Molly om hun hopper opp...
Konklusjonen er vel kanskje at hunkjønn er flinkere til å innynde seg enn hankjønn….;)

7 kommentarer:

  1. Haha mye mulig ! her i huset tror jeg nok at baade Junior og Chloe har snurret meg ganske godt rundt poten, paa hver sin maate. Chloe sitter gjerne paa stuebordet, og jeg har ikke stresset noe med det. Er saa merkelig at jeg synes det er koselig jeg da... :p

    Jeg har lurt paa en ting, hvordan fant du paa navnene Gilbert og Molly?

    SvarSlett
  2. Hehe...ja de er flink til å snurre oss rundt potene ;)
    Da Gilbert var liten var han så farkete at han kunne hoppe opp på bordet for å stjele maten vår (han er et matvrak), derfor begynte vi å lære han at han ikke fikk lov. Vi sitter som regel alltid på stua og spiser ;p
    Men Molly gjorde aldri noe da hun var liten (hun er en forsiktig type), det var først da hun ble eldre at hun gjorde litt mere som hun ville, men til da hadde hun aldri hørt ordet nei!!...hehe.

    Angående navnet fikk Gilbert sitt av Dyrebeskyttelsen. Vi syntes det var litt rart navn, men mens vi ventet på at han skulle bli gammel nok til å komme til oss snakket vi så mye om han ved navn, derfor ble det naturlig at han beholdt navnet sitt. Mange som ler når de hører det...hihi. Derfor ville ungene ha et mer "normalt" kattenavn til Molly som egentlig het Kenya.

    SvarSlett
  3. Hei og hå fra Mikke og co ;)
    Personlig syns jeg at Gilbert må ta mere "makt" :) Her i huset er det jeg som er Konge. Jeg vet hvordan jeg vil ha det, og kan "prate" for min sak..hehe..Og matmor er stort sett enig. Har prøvd meg med noen elegante hopp på kjøkkenbenken for å inspektere litt, men der går altså grensa..hehehe..Må bare akseptere det da ;) Molly er jo ei søøøt lita "tulle", og vet nok å innynde seg, men syns ikke "damene" skal ta helt overhånd da :) Stå på Gilbert, og ha en purrfekt dag ;))

    SvarSlett
  4. Å nei da...her i huset er det girlpower...hehe ;)

    Gubben og Gilbert er underlegen av oss jentene ja, med Molly i spissen og jeg, Tina og Lene trippende etter :p

    Ha en purrfekt dag du også Mikke og hils co :)

    SvarSlett
  5. Hehehehehehehehe...FYYY KATTEN...
    KLÖÖS,Gos och NosPussar från Kung Mikke & damerna ;))))

    SvarSlett
  6. Jeg syns det er så søtt når kattene skal være oppi alt som skjer:)

    Mine tips til å velge speilrefleks:
    - Velg deg et system, altså "merke". Canon og Nikon er de store, men du har også Sony, Panasonic, Olympus, Sigma. Jeg kan kun Canon siden jeg har det, men du må velge ut i fra det du liker:)
    - Velg om du skal kjøpe nybegynner eller entusiast-modell.
    - Finn ut hvor mye du vil bruke. Det kan ofte lønne seg å kjøpe kamerahuset hakket under og heller legge mer i objektiv.
    - Kjøp det du vil ha og meld deg på et fotokurs evt. få noen til å lære deg;)
    - Kos deg med å ta bilder!

    Bare spør, jeg er veldig glad i å hjelpe ;)

    SvarSlett
  7. Mari: Tusen takk for tips :)
    Føler meg litt "hjelpesløs" (vet ikke om hvor mye jeg skal stole på selgeren). Er litt redd for å kjøpe "feil" også, for det koster jo litt for speilrefleks. Skal prøve å søke litt etter det.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.