lørdag 26. februar 2011

Matvrak

untitled4

Molly kommer alltid springende når hun hører at jeg fyller opp matskåla.  Her derimot, kom Gilbert henne i forkjøpet, så “stakkars” Molly måtte få noen korn på gulvet istedet. Hun maler hver gang vi fyller opp skåla…fnis, litt fælt da hun har et par kilo for mye.

Vi har fått et nytt fór hos dyrlegen, som skulle være enda mindre fett i enn det vi brukte før. Ikke så enkelt hvordan en skal gjøre det når en har to katter, og den andre er akkurat passe i vekta. Vanskelig å gå ned i vekt for Molly også som bare tusler etter oss og rundt huset, mens Gilbert “trimmer” lange turer.

De har ett sett med matskål og vannskål en annen plass også, men som “unger” flest skal de ha fra det samme…hihi.

 CIMG6182_thumb3

Her er en annen måte å spise på le[1]

 

Ellers skal jeg kanskje på en shoppingtur nå i helga shopping_thumb2             Little Dreamer Designs skal stenge, og det er derfor 50% i butikken; http://www.littledreamerdesigns.com/newshoppe/home.php

Blir koselig å ta seg en runde i butikken mens jeg sitter i go’ stolen …hihi. Hadde vært kjekt å kunne bestille matvarer sånn også.

4 kommentarer:

  1. Katte våre er kjempegale etter mat. De kan ligge så tungt å sove, men går vi på kjøkkenet sitter 5 katter og hyler i kor etter å få mat. Aros får spesialtørrfór for magen sin, Corvette, Svartfot og Blondie får kastratfór og Nadina var vanlig tørrfór. Det er alltid mest spennende hva de andre har opp i matskålen sin, for gresset er grønnere på andre siden!:)

    Ha, ha, ha!:) Kjempemorsom video!:) Jeg lo godt ja!:)

    Håper shoppingturen din var koselig!:)

    Ønsker deg en kjempefin lørdag, og fortsatt god helg!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  2. Kjenner til det problemet. Da jeg hadde Rufus, hadde jeg en katt som var for rund og en som godt kunne lagt på seg. Det ble trøbbel.
    Nå spiser begge kattene kattungemat. Og Junior legger jo på seg som bare det... Forhåpentligvis retter det seg til sommern når han begynner å være mer ute.

    Jeg alltid synes det er så koselig å lese innlegg fra bloggen din. Små hverdagshistorien liksom. Jeg har jo alltid trodd at jeg er 100% hundemenneske, likvel følger jeg flere katteblogger enn hundeblogger nå. Og jo mer jeg leser, jo mer begynner jeg å tro at jeg er nok en god porsjon kattemenneske også!

    SvarSlett
  3. Hakrilas: Oj, det var mye fór å holde styr på :) Og hvertfall når gresset er grønnere på den andre siden...hehe.

    Shopping på nettet er morsomt ja. Det er digitale scrappeting jeg handler, så hver "ting" er ikke så dyr da... Har sett meg ut noen ting jeg skal ha, men er ikke helt ferdig ennå. Bruker litt tid på å se igjennom butikken + å bestemme meg. Koser meg skikkelig da :)

    Ønsker deg en god natt og en fin søndag :)
    Bloggklem Gro

    SvarSlett
  4. Carina: Sånn er det her også, Gilbert blir alltid tynn på sommeren, nesten for tynn synes jeg. Men ikke Molly. De er vant til å ha tørrfóret stående fremme hele tiden, så synes det er litt fælt om vi må ta det bort. Molly spiser lite i gangen, men hun småspiser hele dagen.

    Og tusen takk for koselig kommentar :) Setter stor pris på det :)
    Synes det er kjempekoselig å lese din også :) Blir i så godt humør av de flotte bildene dine også. Sitter og småhumrer for meg selv når jeg ser på dem ;)

    Apropo hundemenneske; det hender jeg er innom denne bloggen, http://toneogtimmy.blogg.no./ (selv om jeg ikke har hund...hehe). Har egentlig aldri hatt helt sansen for chihuahua, før jeg kom over denne bloggen. Lille Timmy er jo kjempesøt.
    Synes det er veldig koselig med dyreblogger, og artig å lese små historier om dem.

    Ha en god natt :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.