onsdag 1. desember 2010

Bloggutfordring dag 8

Har vært litt sløv med å poste bloggutfordringen, men det har ikke vært så mye data-tid i det siste, pluss at jeg faktisk har vært litt data-lei også, utrolig nok (men det er sjeldent da…haha).

Har bestandig forskjellige “scrappe-prosjekter” på gang på data’n. Og i går fikk jeg 3 album i posten. Kjempeartig!!   Anbefales virkelig til alle sammen. Trenger ikke å datascrappe for å lage album heller, og bok-programmene er enkle å bruke. Et fint julegavetips kanskje. Et album er jo en veldig personlig gave og veldig greitt til de som har “alt”.    Her er de jeg fikk i går (kan ikke vise fra innsiden pga ungene).

CIMG5839

Har mange album på planleggings-stadiet (fra jeg fikk digitalt kamera i 2005), men det går ikke så fort med meg.  Bl.a. skal jeg lage eget album til både Gilbert og Molly. Problemet er at jeg har så mange bilder av dem og jeg klarer ikke å velge ut bare noen, så det blir visst 2 album på dem hver. I utgangspunktet skulle jeg lage fra vi fikk dem til de fylte 1 år, men jeg klarte ikke å stoppe der heller, så det ble til fylte 2 år…hehe. Er ferdig med en del sider, men ennå er det mye som mangler. Blir artig å samle bildene av dem i egen bok, pluss samle forskjellige notater om dem. Fant ei tann etter Gilbert da han var liten som jeg skal ha i boka også.

Herlig med 1.desember i dag forresten. Ungene har fått gavekalenderen på plass i dag (selv om de kanskje i deres øyne er for gammel…hehe) og adventsstjerna og adventsstakene kom på plass i helga.  Her holder Gilbert øye med adventspyntinga på lørdag.CIMG5837

 

Over til bloggutfordringen som jeg har fått av http://abyhakrilas.blogspot.com/

I dag, 10 av mine favorittsanger:

Egentlig er jeg “altetende” når det gjelder musikk. Det går mest i radio nå for tiden, men da jeg var yngre gikk det mye penger på å kjøpe kassetter og plater…

PS: trykk på pauseknappen på “julesanger” (øverst til høyre) om du vil høre youtube-klippene.

1)  Den gangen jeg var ung (ca.12/13 år kanskje) og MTV sendte kun musikk, fikk jeg se en video av Prince med sangen  Raspberry Beret. Etter det fikk jeg dilla på Prince i mange år, noe jeg ble “ertet” for selvfølgelig da ingen av mine venner likte han…hehe.

 

2)  Sangen Dancing in the street med David Bowie og Mick Jagger spilte jeg inn på hele den ene siden av kassetten slik at jeg kunne høre på den om att og om att. Ble aldri lei…hehe.

3)  En gammel klassiker som jeg liker veldig godt er Sittin' on the Dock of the Bay av Otis Redding.

Sara Bareilles gjør en nydelig versjon av den også.

4)  Ane Brun har mange fine sanger.  Bl.a. My Lover Will Go

5)  Har veldig sansen for Eva Cassidy. Her med sangen Fever.

6)  For noen år siden var sangen Crazy  av Gnarls Barkley veldig populær. Flott sang synes jeg.

7)  Seal med sangen A change is gonna come er nydelig.

8)  Dusty Springfield med sangen Son of a preacher man. Lytt og nyt

9)  Me and Bobby Mc Gee av janis Joplin er råtøff.

 

10)  Digger også Amy Winehouse. Det begynte med sangen Rehab.

 

Her tok jeg visst av litt med alle videoene…hehe. Ihvertfall et lite utvalg av min musikksmak og et laaaangt innlegg…. Det var faktisk vanskelig å velge, det er jo så mye bra musikk.

3 kommentarer:

  1. Åhh, så kjempefin måte du har laget akkurat disse 10 favorittsangene dine. Det var en kreativ måte!:) Ønsker deg en kjempefin onsdags kveld!:)

    Bloggklem fra Toril

    SvarSlett
  2. Takk i lige måte Toril :)

    SvarSlett
  3. Hei =)
    Så koselig blogg du har!
    Og takk for hilsen i min blogg.

    Kattelekene er strikket og gnidd inn med catnip/kattemynte-duft. Hvor lenge/godt duften sitter i, veit jeg egentlig ikke siden vi tobeinte ikke lukter den like sterkt som våre pelsdotter. Mine elsker fortsatt catniplekene sine som er over ett år gamle, og jeg vet om et par andre puser som fortsatt herjer med sine etter to år. Så det kommer ann fra pus til pus.

    De kan kjøpes direkte fra meg, om du er interessert =)

    Ønsker deg en strålende 1.desemberkveld =)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.