tirsdag 12. mai 2009

Gilbert har fått flått

Da har vi vært igjennom vårt første tilfelle av flått.                           Har aldri ofret en tanke på flått før og at katter kunne få det idiot, før jeg leste Charlottes blogg  her.

Da Gilbert skulle få fisk på søndag, kjente jeg noe på halsen. Han er nemlig så glad hver gang han får fisk, at han går å stryker seg inntil oss.   Og det var da jeg skulle kose tilbake at jeg kjente det eek . Trodde først at han hadde fått seg et sår. Han kommer rett som det er hjem med sår, og i og med at han har en del pels trodde jeg det var rur jeg kjente. Men med Charlottes innlegg i tankene måtte jeg sjekke nøyere ut. Og ja………der var det en svart dings som satt fast.  Ble fryktelig stresset, så jeg fikk ungene til å hente en engangshanske til meg. Var veldig vanskelig å få et ordentlig tak med det, men jeg fikk da skrudd den ut heldigvis _puh .            Til neste gang er jeg herdet…hehe….så da skal jeg huske på å bruke pinsett istedet.  Heldigvis er Gilbert en medgjørlig katt, værre blir det hvis Molly får det.  Hun er som sangen til CC cowboys; “Vill, Vakker og Våt………ehhhh Vrang.

Da jeg la flåtten på gulvet, lå den å sprellet med føttene i været. Hæslig. Har aldri sett en flått før, så jeg måtte google det senere. Interessant å se bilder. Se så tykke de blir etter “måltidet”.    (Bildene er linket)                                                     

1_695519!img695332 728px-Swollen_tick-SteveFE

Ikke så rart at den jeg tok ut bare lå å sprellet med de bittesmå føttene sine. De klarer jo ikke å gå normalt.  Snakk om å være stappmett……hehe.

Gjorde som Charlotte med flåtten; brente f……skapen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.