mandag 23. februar 2009

Gave

I dag fikk vi "gave" av Gilbert.
Stolt kom han bærende på denne fuglen opp til TV-stua i andre etasje............æsj. Jeg og ungene hylte og ropte på Kjell (the exterminater) :-)
Lenge siden han har gjort det nå. Og Mollys "fangst-karriere" har ikke begynt ennå. Dvs, hun kommer inn med store løvblad og skal ha ros for det da...he he. Lager rare lyder helt til vi sier at hun er flink. Hun har ikke vært utekatt så lenge ettersom vi holdt henne inne til hun ble sterilisert i november.

Slipper ut kattene tidlig om morgenen, mens vi enda ligger. (Åpner bare soveromsvinduet.) Og det hender at de kommer inn ganske fort, og da legger de seg i senga sammen med oss. Har ikke fryktet "gaver" på ei stund nå siden det er vinter (ja...dumme meg!!). Tror jeg må revurdere vindusåpningen på soverommet nå. Hadde blitt litt utrivelig med mus eller fugl i senga ;-)
Skulle ønske de la fra seg byttet ute, men det kan jeg vel bare drømme om.
Jeg er ihvertfall glad for at de er død når de kommer inn. Vet det er katter som slipper de levende ifra seg inne. Huff og huff.......

1 kommentar:

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.